حنای مخالفان استارت‌آپ‌ها دیگر رنگی ندارد
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی: ۸

حنای مخالفان استارت‌آپ‌ها دیگر رنگی ندارد

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۱۱:۰۰ | ۷ دقیقه

محمد علی وکیلی:‌ مخالفان استارت‌آپ‌ها بهتر است توان خود را صرف روزآمد کردن کسب‌وکار خود کنند تا بتوانند در مسیر تحولات، حرفی برای گفتن داشته باشند.

نوپانا:‌ محمد علی وکیلی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با نوپانا گفت: اخیرا در مشاغلی که به حوزه ارتباطات مربوط می‌شود شاهد رخ دادن تحولات چشمگیری هستیم. کسب‌وکارهای نوپا در این حوزه، مزایای زیادی به کیفیت زندگی مردم افزوده‌اند که از میان ‌آنها می‌توان به صرفه‌جویی در وقت و هزینه، کاهش ترددهای درون شهری، کم شدن ترافیک و آلودگی هوا و افزایش اشتغال‌زایی اشاره کرد.

فضایی برای جایگزین کردن نیروی انسانی جدید

محمد علی وکیلی با تاکید بر نقش موثر استارت‌آپ‌ها در اشتغال‌زایی اظهار داشت:‌ با گذشت زمان که نسل جوان به سنین پیری می‌رسند فضای فناوری ارتباطات، فضایی را برای جایگزین کردن نیروی انسانی جدید و کارآزموده فراهم می آورد. این موضوع، علاوه برصرفه‌جویی در هزینه و ارتقای بهره‌وری باعث ایجاد میانبر در سرعت تحولات می‌شود.

سازگار شدن، تنها راهکار مشاغل قدیمی

نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به هدف قراردادن کارآفرینان توسط جناح‌های سیاسی به بهانه رقابت‌های جناحی گفت: مقاومت مشاغل سنتی مقابل استارت‌آپ‌ها جلوه‌ای از تعارض سنت و تجدد است و مشاغل قدیمی چاره‌ای جز سازگار کردن خود با تحولات تکنولوژی ندارند.

محمد علی وکیلی درادامه افزود: مقاومت‌ها ممکن است به لحاظ حقوقی مدتی بر عمر کسب‌وکارهای سنتی بیفزاید، اما جبر زمانه ما را به سمت کسب‌وکارهای نوین پیش خواهد برد و ابزارهای نوین را بر ابزارهای قدیمی مقدم خواهد کرد. طبق قانون تجارت، حق انتخاب میان روش‌های قدیمی و جدید برای مردم در نظر گرفته شده است. این انتخاب به دست مردم است و هیچ نهادی یارای مقابله با این روند را ندارد.

استارت‌آپ‌‌ها به تشکیل اتحادیه مستقل نیاز دارند

صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه ابتکار با اشاره به مشکلاتی که ازسوی برخی نهادها برای کسب‌وکارهای نوپا به وجود آمده گفت: از آنجایی که جامعه هنوز به طورکامل با فرهنگ کارهای جدید آشنایی پیدا نکرده است، لذا به کسب‌وکارهای نوپا توصیه می‌شود که درقالب اتحادیه مستقل نسبت به احقاق حقوق خود و رفع مشکلات احتمالی اقدام نمایند. ساختار اتحادیه می‌تواند پذیرای مسئولیت‌های حقوقی و حامی حقوق افراد باشد.

حنای بی‌رنگ مخالفان استارت‌آپی

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درخصوص اتهام‌های بی‌اساسی که به شرکت‌های دانش‌بنیان به ناحق وارد شده، اظهار داشت: کسی نمی‌تواند جلوی جبر زمانه ایستادگی کند و درنهایت، آینده ما را به سمت کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات پیش می‌برد. بنابراین، برچسب زدن و اتهامات سیاسی، حنای بی‌رنگی بیش نیست و مزیتی ایجاد نمی‌کند. نادرست بودن این اتهامات باورناپذیر، برای همگان کاملا واضح و مبرهن است.

بازار کارآفرینی را باید به فال نیک گرفت

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: باید از کارآفرینان حمایت کرد و بازار کارآفرینی ایجاد شده را به فال نیک گرفت، چراکه درپناه آن امنیت خانواده ارتقا یافته و همچنین باعث صرفه‌جویی در زمان مردم شده است. بنابراین نمی‌توان با بهانه‌های واهی، موجودیت آن را زیر سوال برد.

وی در ادامه افزود: مخالفان استارت‌آپ‌ها به جای مقاومت و صرف وقت و هزینه بی‌هدف، بهتر است توان خود را صرف روزآمد کردن کسب‌وکار خود کنند تا بتوانند در مسیر تحولات، حرفی برای گفتن داشته باشند.

کارآفرینان با تکیه بر روحیه قناعت‌جویی و سخت‌کوشی برمشکلات غلبه کنند

محمد علی وکیلی سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را درتوسعه استارت‌آپ‌ها موثر خواند و گفت: با کمک‌های مالی و فناورانه سرمایه‌گذاران خارجی و با تکیه بر توان سرمایه‌های داخلی، می‌توان نسبت به گسترش بازار استارت‌آپ‌ها اقدام کرد. ازطرفی، خلاقیت و هنرمندی کارآفرینان موجب گسترش خدمات آنان شده و به پشتوانه روحیه قناعت و سخت‌کوشی خواهند توانست بر مشکلات غلبه کنند.

(در همین زمینه بخوانید: دنیای وارونه مخالفان توسعه)

(همینطور بخوانید: استارت‌آپ‌ها تهدید نیستند)

برچسب‌ها: ایرانقوانینکسب‌و‌کارکارآفریناستارت‌آپاشتغال
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.