مرکز نوآوری نکسترا اولین رویداد دمو دی خود را برگزار کرد
حضوری و آنلاین: ۸

مرکز نوآوری نکسترا اولین رویداد دمو دی خود را برگزار کرد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۵:۰۰ | ۱۷ دقیقه

اولین رویداد ارائه به سرمایه گذار نکسترا با عنوان NextDemoday با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همزمان به صورت حضوری و آنلاین در تاریخ ۷ تیرماه ۹۹ از ساعت ۹ الی ۱۴ برگزار شد.

نوپانادر این رویداد که در محل مرکز نوآوری نکسترا واقع در پردیس فنی دانشگاه برگزار شد، علی رغم محدودیت های ناشی از بیماری کرونا، استارتاپ ها برای جذب سرمایه در مقابل ۵۵ نفر سرمایه گذار به صورت حضوری و ۳۵ نفر به صورت آنلاین طرح خود را ارائه دادند.

دکتر آصف کریمی مدیرعامل مرکز نوآوری نکسترا با اشاره بر حوزه های تخصصی نکسترا بر لزوم توسعه فعالیت تیم های استارتاپی در این حوزه ها تاکید کرد و گفت: نکسترا یک شتابدهنده تخصصی در حوزه های اینترنت اشیا، شهر هوشمند، بلاک چین، امنیت سایبری و فناوری های اطلاعاتی و مخابراتی است و از تمامی ایده ها  و تیم هایی که در حوزه های مذکور فعالیت می کنند، حمایت مادی و معنوی خود را اعلام می دارد.

در ادامه این رویداد مدیران و بنیان گذاران ۱۰ استارتاپ به معرفی کسب و کار خود به سرمایه گذاران پرداختند. از ۱۰ استارتاپ معرفی شده، ۴ استارتاپ راتینو، رست مانا، چین گرد و سایمو خروجی دوره پیش شتابدهی نکسترا در مرحله دریافت سرمایه بذری و ۶ تیم رسمی آنلاین، فیاتک، کنشتاین هایو، پاوو، الکتروگراف و برناپارس به دنبال جذب سرمایه در راندهای اول و دوم بودند.

در بخش اول رویداد تیم ها ۷ دقیقه فرصت داشتند که کلیت طرح و ایده،ارزش های پیشنهادی، بازار هدف، میزان بازگشت سرمایه و سرمایه مدنظرشان برای سرمایه گذاری را ارائه کنند.

در بخش دوم، نوبت سرمایه گذاران بود  که در قالب جلسات B2B با تیم ها گفتگو وتعامل کنند، سوالات خود را بپرسند و بر سر مبلغ سرمایه گذاری وارد مذاکره شوند.  این جلسات در ضلع دیگر مجموعه نگسترا که در قالب فضای نمایشگاهی چینش شده بود، صورت می گرفت و تیم ها این فرصت را داشتند، mvp ،  محصولات و خدمات استارتاپی خود را مستقیما به سرمایه گذار معرفی کنند.

در ادامه به شرح مختصری از استارتاپ هایی که به ارائه پرداختند اشاره می کنیم:

رایتینو: استارتاپ رایتینو در نظر دارد که خدمات خود را زمینه تعمیر و نگهداری ، عیب یابی و رفع ایراد ، نصب و راه اندازی و مشاوره در حوزه رایانه ای را با جذب افراد متخصص، بصورت دورکار از طریق مصاحبه فنی و تخصصی و همچنین انجام راستی آزمایی از افراد به تمامی مشتریان و کاربران حقیقی و حقوقی خود عرضه نماید. هدف رایتینو تضمین کیفیت ارایه خدمات و پشتیبانی در حوزه تخصصی رایانه ای می باشد.

سایمو: سایمو شامل مجموعه ای از  سرویس هاست  که برای هوشمند سازی فروشگاه آنلاین لباس  مورد استفاده قرار میگیرد و سعی در برطرف کردن نیازهای کاربران در خصوص خرید، پُرو و جستجوی لباس است. از دستاوردهای این تیم استارتاپی می شود به پیاده سازی موتور جستجو هوشمند همراه با پنل ارتباطی و پیاده سازی پرو مجازی در بخش آقایان اشاره کرد.

رست مانا: رٌست‌مانا با ارائه طرحی فناورانه‌ برای گلخانه‌های هوشمند در ابعاد مینیاتوری، سعی در ایجاد شرایط مناسب و پایدار برای نگه‌داری گیاهان دارد. از جمله ویژگی‌های این طرح قابلیت انعطاف در ابعاد، طرح، رنگ و جنس اسکلت‌بندی (چوب/ استیل) مطابق با سلیقه مشتری می‌باشد. به عنوان نمونه مصرف‌کننده می‌تواند با توجه به فضای مورد نظر، بودجه مالی و گیاهان انتخابی، ابعاد گلخانه، جنس اسکلت‌بندی و گونه گیاهی مورد علاقه خود را انتخاب نماید؛ هم‌چنین امکان پرورش محصولات ارگانیک با هزینه مناسب و قابل اطمینان در این گلخانه‌ها فراهم شده است.

شرایط نگه‌داری گیاهان از قبیل میزان نور، دما، رطوبت هوا، رطوبت خاک، آبیاری، نوع خاک، میزان و نوع کوددهی قابل کنترل از راه دور می‌باشد و تمامی فرآیند‌های رشد گیاه و تأمین شرایط مناسب نگه‌داری گیاهان به صورت مکانیزه و اتوماتیک صورت می‌گیرد. به طورکلی هوشمند‌سازی این گلخانه‌ها از طریق دریافت و انتقال داده‌ها با استفاده از سنسور‌های مربوطه و برد‌های الکترونیکی انجام می‌شود و با توجه به داده‌های دریافتی دستورات لازم به رله‌ها ارسال می‌گردد.

چینگرد : با توجه به نظرات اکثر گردشگران خارجی که به ایران سفر کرده‌اند، نبود راهکار پرداخت بین‌المللی، خطر گم شدن و سرقت پول و مدارک، دشواری پیداکردن خدمات ارزان و مناسب، عدم وجود سامانه یکپارچه خدمات و برنامه ریزی سفر از جمله مشکلات سفر به ایران بوده‌است.

استارتاپ چینگرد یک پلتفرم یکپارچه و ساده جهت ارائه خدمات مستقیم گردشگری و برنامه‌ریزی هوشمند سفر می‌باشد. در این پلتفرم خدمات احراز هویت کاربران و ثبت مدارک،  فروش مستقیم کسب و کار به مشتری در پلتفرم چینگرد، ایجاد سامانه یکپارچه برنامه‌ریزی هوشمند سفر و ارائه کارت بانکی قابل استفاده در ایران با قابلیت شارژ مجدد با استفاده از کیف پول مبتنی بر رمز ارز بر بستر بلاکچین را به گردشگران ارائه می‌دهد.چینگرد علاوه بر ارائه برنامه سفر به گردشگران ، امکان انجام تراکنشات مالی  و رزرویشن و یافتن خدمات در ایران را برای گردشگران خارجی فراهم می‌کند. گردشگر پس از ثبت نام در سایت یا اپلیکیشن چینگرد ، با خرید توکن و شارژ کیف پول خود میتواند از خدمات چین گرد در ایران استفاده کند. همچنین میتواند با در خواست چِین کارت و شارژ آن با استفاده از خرید توکن در سایت، پس از سفر به ایران چین کارت خود را با معادل ریالی  مبلغ شارژ شده در کیف پول چین گرد ، دریافت کند ودر هر لحظه از سفر با شارژ کیف پول، چِین کارت را شارژ کند و یا خدمات جدیدی را رزرو کند.

رسمی آنلاین: سامانه رسمی‌آنلاین پلتفرمی است برای بهبود ارائه خدمات ترجمه رسمی که از طریق آن افراد می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری سفارش ترجمه رسمی خود را به یک دارالترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه ارسال و خدمات دریافت کنند. رسمی‌آنلاین در تلاش است تا با به وجود آوردن امکان ثبت سفارش ترجمه رسمی انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی، فرانسه، عربی، روسی، ایتالیایی، ژاپنی و ... در هر زمان و هر مکانی دارالترجمه رسمی را به خانه مشتریان بیاورد. در این سامانه افراد می‌توانند به صورت آنلاین سفارش ترجمه خود را ثبت کنند، قیمت‌ها را که بر اساس تعرفه مصوب اداره مترجمان رسمی محاسبه می‌شود مشاهده نمایند، مدارک را از طریق پیک امن به دارالترجمه مورد نظر تحویل دهید و پس از ترجمه آن‌ها توسط دارالترجمه رسمی، در موعد مقرر ترجمه‌های رسمی اسناد و مدارک خود را در محل مشخص شده تحویل بگیرند.

فیاتک: استارتاپ فیاتک در اردیبهشت سال ۹۸ با حضور تیمی از متخصصان شبکه و نرم افزار، برنامه نویسان حرفه ای، با هدف تسهیل فرآیند نگهداری و توسعه مراکزداده شکل گرفته است. با سرمایه گذاری شرکت نکسترا در استارتاپ فیاتک و شروع همکاری مشترک ، شرکت توسعه هوشمند سریر ساینا (سهامی خاص) در پایان سال ۱۳۹۸ پروسه ثبت خود را آغاز کرده است و درحال حاضر محصول نرم افزاری آماده فروش خود را تحت عنوان فیاتک رونمایی کرده است.

 اصلی ترین حوزه فعالیت استارتاپ فیاتک ، مراکزداده ، زیرساخت شبکه و مدیریت فرآیند هوشمند سازی است.

کنشتاین هایو : استارت آپ کنشتاین هایو یک پلتفرم سرمایه گذاری مبتنی بر هوش مصنوعی و بلاک چین در حوزه ی تکنولوژی مالی است. این پلتفرم از ابزارهای مختلف و منابع غنی برای به دست آوردن حداکثر کردن سود و حداقل  کردن ریسک استفاده می کند و سعی دارد آن را به فضایی کاربردی و آسان برای کاربران تبدیل کند.

بات های خودتکاملی این پلتفرم که قابلیت یادگیری از خودشان، از اکوسیستم و از صاحبانشان را دارند، می توانند به جای صاحبان شان معامله کنند. معامله گران می توانند بات های اختصاصی خود را بسازند و آن ها را بر اساس تجربیاتشان در بازار مالی آموزش دهند. هم چنین، معامله گران می توانند این بات های آموزش دیده را اجاره دهند یا بفروشند.

برناپارسستارتاپ برنا پارس با هدف ساماندهی و اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی و آبیاری فضای سبز در سال ۱۳۹۸موفق به ساخت سامانه ای بسیار هوشمند شده است که این سامانه میتواند علی رغم ساماندهی محصولات کشاورزی در ایران و خارج از ایران، میزان مصرف اب را حداقل تا ۴۷ درصد کاهش دهد.

این استارتاپ پس از ۳ سال فعالیت تمام وقت زیر مجموعه شرکت ارزش آفرینان توسعه فناوری پارسیان مستقر در پارک علم و فناوری استان قم، اکنون مستقل شده و با نام تجاری ارزش آفرینان برنا پارس در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شعبه پردیس فارابی مشغول به فعالیت است.

پیش بینی می شود این استارتاپ با جذب سرمایه ۵ میلیارد تومانی، بتواند طی ۳ سال آینده حداقل ۷۳ میلیارد تومان درآمد زایی داشته باشد.

پاوو: استارتاپ پاوو یک سیستم آموزشی غیرمتمرکز با هدف کوتاه کردن فاصله آموزش تا بازار کار می باشد که مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است این استارت اپ از بهمن ماه ۹۹ شروع به ثبت نام دانشجو کرده و ادعا دارد که در این سیستم آموزشی دانشجو در کمتر از یک سال به حداقل درامد ۳ و نیم میلیون تومان در ماه میرسد . این سیستم آموزشی در شروع کار خود فقط در رشته کامپیوتر دانشجو می‌پذیرد.

الکتروگراف: استارتاپ الکتروگراف یک کیف پول بیت کوینی است که با استفاده از سیگنال مغز کار می کند که در وب شایت Eegideas.ir میتوانید جزئیات بیشتری را در این مورد را بخوانید.این استارت اپ به صورت اینترنشنال فعالیت خود را شروع کرده و از ماه اینده کاربران میتوانند توکن این استارت اپ را خریداری نمایند. همچنین در نقشه راه ده ساله خود تبدیل فکر به نوشته و ماینینگ انسانی توسط احراز هویت با سیگنال مغزی را بیان نموده اند.

در پایان رویداد ارائه به سرمایه گذاران مرکز نوآوری نکسترا با رضایتمندی سرمایه گذاران و تیم ها از کیفیت رویداد خاتمه یافت.

مجموعه نکسترا به همرا تیم اجرایی خود مفتخر است که توانست در این شرایط دشوار کماکان با انرژی به فعالیت خود ادامه دهد و اولین رویداد ارائه به سرمایه گذاران (DemoDay) را با کیفیت عالی و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی اجرا کند.

برچسب‌ها: رویداد جذب سرمایهنکسترامرکز نوآوری نکستراNEXTERA
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.