در دومین دمودی مرکز نوآوری نکسترا چه گذشت؟
برای ادامه روند رشد؛ ۸

در دومین دمودی مرکز نوآوری نکسترا چه گذشت؟

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۱۸:۰۰ | ۶ دقیقه

دومین رویداد دمودی نکسترا چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹ در محل دانشکده مکانیک دانشگاه تهران، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور حدود ۲۵۰ نفر از سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌ها و افراد فعال در حوزه‌‌ کسب‌وکار و کارآفرینی همزمان به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

نوپانارویداد دمودی نکسترا، برآیند چند ماه تلاش تیم‌های استارتاپی در حوزه کارآفرینی است. شتاب دهنده نکسترا که به عنوان شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه‌های شهرهوشمند، اینترنت اشیا، بلاکچین، امنیت سایبری و مخابرات مطرح است، در راستای تقویت اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی، فضایی فراهم آورد که تیم ها بتوانند برای جذب سرمایه و رشد خود با سرمایه گذاران به صورت حضوری و مجازی در این رویداد آشنا شوند. در این روز ایده ها معرفی شدند و سرمایه‌گذاران با سرمایه گذاری بر روی استارتاپ ها، آن ها را به یک شرکت کارآفرینی با ارزش افزوده تبدیل خواهند کرد.

هم افزایی برای حل چالش جذب سرمایه گذار به طرح ها و ایده های استارتاپی

این مراسم با سخنرانی دکتر آصف کریمی، مدیرعامل مرکز نوآوری نکسترا، آغاز شد. وی ضمن آرزوی موفقیت برای استارتاپ‌های شرکت‌کننده در این رویداد، خلاصه ای از فعالیت‌های شتاب‌دهنده و همچنین خدمات آن بیان کرد. دکتر آصف کریمی اظهار امیدواری کرد: با هم‌افزایی و تعامل هرچه بهتر برای مشارکت در حل چالش جذب سرمایه افراد کارآفرین و استارتاپ‌ها بتوانیم شرایط رشد و موفقیت آنها را فراهم نموده و موجب پیشرفت کسب و کارهای نوپا شویم.

در ادامه این رویداد پس از پخش کلیپی از دوره دوم پیش شتابدهی ،۱۰ استارتاپ شتابدهنده نکسترا در حوزه‌های شهرهوشمند، اینترنت اشیا، بلاکچین، امنیت سایبری و مخابرات به ارائه آخرین دستـاوردها و برنـامه های رشـد و توسـعه خود در برابر سرمایه گذاران پرداختند.

ارائه های ۷ دقیقه ای تیم های شرکت کننده برای  جذب سرمایه

در بخش ارائه‌ها هر تیم ۷ دقیقه زمان داشت که تمامی تیم‌ها در طی مدت مذکور توانستند ایده خود را در قالب بخش‌های mvp، ارزش پیشنهادی، بازار هدف، مشتریان اولیه، و میزان بازگشت سرمایه ارائه کنند و سرمایه درخواستی از سرمایه گذاران را در آخر مطرح کنند. هفت تیم از استارتاپ های دوره دوم برنامه پیش شتابدهی مرکز نوآوری نکسترا، شامل وفا، بیکرانه، روباتینو، گرین اج، رهام، رایفارم و بگاز به دنبال جذب سرمایه بذری بودند و تیم های رسمی آنلاین، فیاتک و سایمو که از تیم های شتابدهی نکسترا هستند به دنبال جذب سرمایه در مراحل بالاتر در راندهای اول و دوم بودند.

همچنین فیس‌کاپ که از جمله پروژه های استارتاپ استودیو نکسترا به شمار می رود در قالب ارائه‌ای مختصر به معرفی خود، دستاوردها و حمایت‌های کسب شده این پروژه پرداخت. در انتها آکادمی دانش پژوهان آتی که حامی تیم‌های دانش آموزی است و در برگزاری بوت کمپ‌های تخصصی با مجموعه نکسترا همکاری دارد، دو تیم توانمند دانش آموزی خود را معرفی کرد و دستاوردهایشان را به نمایش گذاشت.

همچنین در این برنامه در قالب همکاری‌های مشترک با سایر شتاب‌دهنده‌ها، برنامه دیموند لب شتاب‌دهنده دیموند، که به دنبال برگزاری کمپ‌های توانمندسازی افراد مستعد و مشتاق به یادگیری است، نیز معرفی شد. آموزش‌های ارائه شده در این کمپ‌ها هدفمند و در راستای پروژه‌های استارتاپی تعریف شده از سوی تیم سرمایه‌گذاران شتابدهنده دیموند و یا شرکت های همکار خواهد بود.

در بخش نهایی این رویداد، بین سرمایه گذاران تیم ها به صورت حضوری طی جلسات B2B مذاکره و تعامل برقرار شد. در این سالن که تیم ها به صورت قرارگیری نمایشگاهی چینش یافته بودند آماده ارائه محصول و خدمات خود بودند و توانستند mvp و محصولات خود از جمله ربات های هوشمند خود را مستقیما به سرمایه گذاران معرفی کنند.

برچسب‌ها: مرکز نوآوری نکسترادمودیجذب سرمایه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.