25 نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند
قسمت اول ۸

۲۵ نکته برای داشتن دوستی‌های هدفمند

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

به هر نوع ارتباط دو طرفه‌ای نمی‌توان واژه «دوستی» را اطلاق کرد.

نوپانا: هر ارتباطی به معنای دوستی نیست و در ارتباط با دوستی که بتوان روی آن حساب باز کرد، نکات بسیار مهمی وجود دارد که اطلاع از آنها به دوستی عمق بیشتری می‌دهد. قسمت اول:

1- در تنهایی هم خوشحال باشید

کسی که در تنهایی خوشحال نباشد، با هیچ فردی خوشحال نخواهد شد و عمر دوستی‌هایش کوتاه خواهد بود. ویژگی‌های مثبت خود را بشناسید و آنها را بهبود ببخشید. در حقیقت تا خودتان را دوست نداشته باشید، دوستی نخواهید داشت.

2- بشنوید و بفهمید

شاید بارها با این مشکل مواجه بوده‌اید که والدین‌تان حرف شما را نفهمند. ممکن است همین مشکل در دوستی شما نیز ایجاد شود. کلید اصلی قضیه این است که کامل و با دقت به حرف‌های طرف مقابل گوش دهید و تمام تلاش خود را برای فهمیدن او انجام دهید.

3- متوقع نباشید

برای هرکسی، از جمله خود شما ممکن است حادثه رخ بدهد و یا در انجام کاری ضعف نشان دهید. از دوست خود توقع کامل بودن نداشته باشید و یادتان باشد هیچ کسی در تمام زمینه‌ها متخصص نیست.

4- با افراد موفق ارتباط برقرار کنید

اگر احساس می‌کنید فردی در زمینه شغلی شما موفق است، منتظر نمانید و با او در زمینه کاری ارتباط ایجاد کنید و از او یاد بگیرید. به جای تلف کردن وقت خود با افراد بی‌برنامه، با افراد موفق دوست شوید.

5- مثبت باشید

آیا دلتان می‌خواهد دوست صمیمی شما کسی باشد که همیشه نا امید است و نگاهی منفی دارد؟ پس طبیعی است که اگر شما این خصوصیات را داشته باشید، کسی تمایلی به دوستی با شما نداشته باشد.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

برچسب‌ها: روان‌شناسی موفقیت ارتباطات
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا