مهم‌‎ترین تصمیم زندگی خود را بگیرید
تغییر مسیر به سمت موفقیت ۸

مهم‌‎ترین تصمیم زندگی خود را بگیرید

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۱۵ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

پذیرش مسئولیت زندگی خود، اساسی‌ترین قدم برای تغییر است.

نوپانا: یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که هر فرد می‌تواند بگیرد این است که مدیر خود باشد. یعنی پذیرش کامل مسئولیت‌ها و نتیجه هر عمل و سرزنش نکردن محیط و دیگران.

همه از کسی که ماه‌ها و سال‌ها از بدشانسی خود حرف بزند و دلیل موفق نشدن خود را بخت و اقبال بداند، تعجب می‌کنند. از طرفی همه دوست دارند موفق شوند، اما اکثر مردم برای موفقیت کاری نمی‌کنند. کار به جایی می‌رسد که فرد عقب می‌ماند و دیگران برای او تصمیم می‌گیرند و او همچنان در حال گله و شکایت است.

به گزارش نوپانا، موقعیت‌ها و موارد متعددی افراد را از موفقیت باز می‌دارد. البته ممکن است در این مسیر مواردی گریزناپذیر مانند مسائل خانوادگی، ناتوانی‌های جسمی و بیماری هم دخیل باشند. بحثی روی این شرایط نیست و در اینجا افرادی را مد نظر داریم که می‌توانند برای زندگی کاری کنند و نمی‌کنند. کسانی که با کمی تلاش بیشتر می‌توانند موفقیت‌های زیاذی به دست آورند.

این بهانه‌ها را کنار بگذارید

«من استعدادی ندارم.»

«پولدار نیستم.»

«همیشه آدم بدشانسی بوده‌ام.»

«احساس می‌کنم در برابر زندگی ناتوانم.»

«نگرانم که دیگران چه فکری می‌کنند.»

این لیست می‌تواند بی‌انتها باشد. مهم این است که شما نکته آن را متوجه شوید: بهانه آوردن کسی را موفق نکرده است. روزی که تصمیم بگیرید بهانه‌ها را کنار بگذارید، روزی‌ است که زندگی شما برای همیشه متحول شده‌ است. یعنی یک تغییر به ظاهر ساده اما بزرگ در حال رخ دادن است.

رهبر سرنوشت خود شوید

همه با این حرف موافق هستند، اما کمتر کسی آن را عملی می‌کند. اما هرچقدر هم سخت باشد باید بتوانید رهبر سرنوشت خود شوید. وقتی خود را مجبور به شروع کار می‌کنید، به زندگی خود نگاه می‌کنید و می‌گویید: اگر جایی که دلم نمی‌خواهد نیستم، دلیلش تلاش و تصمیمات خودم بوده است. حرف بعدی شما این خواهد بود: می‌خواهم دست به کار شوم و تغییرات مثبتی را ایجاد کنم.

این کار در ابتدا سخت به نظر می‌رسد. طبیعی است که مجبور کردن خود به تغییر رویه آسان نیست، اما اگر در آینه به خود نگاه کنید می‌بینید علاوه بر اینکه دیر نیست، چیزهای مهمی نیز تا اینجای زندگی به دست آورده‌اید و اکنون می‌خواهید جایگاه واقعی خود را به دست آورید. آهسته ولی با اطمینان تمام، مدیر زندگی خود شوید و سرنوشت خود را به دست خودتان بسپارید. این همان کاری است که تمام افراد بزرگ انجام داده‌اند.

برچسب‌ها: روان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا