تلاش مدیران سیلیکون‌ولی برای مبارزه با پیری
آزمایشگاهی با هدف افزایش طول عمر ۷.۵

تلاش مدیران سیلیکون‌ولی برای مبارزه با پیری

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۱۵ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

مدیران گوگل اخیرا یک شرکت پزشکی به نام کالیکو تاسیس کرده‌اند که با هدف افزایش طول عمر و مبارزه با پیری فعالیت می‌کند.

نوپانا: روزانه حدود هزار و پانصد نفر می‌میرند و بیشترین طول عمر برای انسان امروزی حدود ١١٥ سال است. اما هستند افرادی که به‌وسیله علم به دنبال عمر بیشتری هستند.

به گزارش نوپانا، در گذشته افراد ثروتمند برای این کار هزینه‌های زیادی متحمل می‌شدند، اما به نظر می‌رسد امروز، انسان بیشتر از هر زمانی، به این دستاورد نزدیک شده است.

در میان بزرگان سیلیکون‌ولی، مدیران گوگل، بیشتر از سایرین در این زمینه فعالیت و هزینه کرده‌اند تا بتوانند با پیری مبارزه کنند. ار نمونه کارهای این شرکت، هزینه برای ساخت دارویی است که روی ژن فوسکو، که ژن دخیل در طول عمر است، اثر می‌گذارد. از طرفی به‌طور سالانه برای تحقیقات مستقلی که در این زمینه مثمر ثمر بوده باشند جایزه‌ای بزرگ تدارک دیده است.

مدیران گوگل اخیرا یک شرکت پزشکی به نام کالیکو (Calico) تاسیس کرده‌اند که این آزمایشگاه بزرگ و مجهز، با هدف افزایش طول عمر و مبارزه با پیری فعالیت می‌کند.

لری پیچ، مدیرعامل اجرایی گوگل، در این مورد گفته است: «پیری و بیماری دو عامل تغییر دهنده در سیستم خانواده‌ها هستند. اما من معتقد هستم که با داشتن آینده‌نگری در زمینه سلامت و فناوری زیستی، ‌می‌توان زندگی میلیون‌ها انسان را بهتر و طولانی‌تر کرد.»

از زوایای گوناگونی روی این مسئله پژوهش می‌شود که یکی از بارزترین آنها، کار روی «بازتولید ژن‌ها» است که بر اساس آن، ژن‌هایی که بر اثر بالا رفتن سن ضعیف و ناکارآمد می‌شوند، دوباره در همان مکان ساخته می‌شوند. باید دید این تحقیقات که مخالفان و موافقان زیادی دارند، به چه سمتی می‌روند.

برچسب‌ها: جهانسلامتدانش
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا