دانشگاه‌ها می توانند چرخه دانش را در کشور خلق کنند
سیدابوالحسن فیروزآبادی: ۸

دانشگاه‌ها می توانند چرخه دانش را در کشور خلق کنند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۱۶:۳۱ | ۳ دقیقه

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور از واحدهای فناورانه، شتاب دهنده و استارتاپ استودیوهای فعال در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی بازدید کرد.

نوپانا به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور، سیدابوالحسن فیروزآبادی در این بازدید، گفت: باید پارادایم فعالیت‌های استارتاپی در کشور تغییر کرده و از حالت تقلیدی خارج شود تا بتواند تولید دانش کند، برهمین اساس دانشگاه ها می‌توانند با تقویت حوزه های چند رشته‌ای و همگرایی حوزه علوم انسانی با فناوری، مدل‌های مناسب ساختاری برای نزدیک شدن به نظام جهانی ایجاد کنند.

وی با اشاره به این که در غرب شرکت‌های بزرگ با خلق چرخه آموزش، پژوهش و نوآوری تولید دانش می‌کنند، افزود: در ایران شرکت‌های بزرگ و توانمند برای خلق چرخه آموزش، پژوهش و نوآوری و ترکیب آن با چرخه دولت و پژوهشگاه ها وجود ندارد و باتوجه به رشد و ساختار ابنیه مناسب دانشگاه‌ها در کشور این کمبود می‌تواند با دانشگاه‌ها جبران شود.

فیروزآبادی تاکید کرد: مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی با توسعه و تعمیم این واحدها در دانشگاه و پیوند حوزه علوم انسانی و نظام دیجیتال در کشور می‌تواند این نقش را ایفا کند.

وی اظهار امیدواری کرد تا سایر دانشگاه‌های کشور نیز با ورود به این عرصه برای تقویت حوزه های میان رشته ای بازیگری داشته باشند، بنابراین گزارش، در حال حاضر واحدهای فناورانه، شتاب دهنده و استارتاپ در حوزه های مالی، گردشگری و تولید محتوا (واقعیت افزوده و واقعیت مجازی) در این مرکز به منظور تجاری سازی ایده ها و پژوهش های دانشگاهی جهت برآوردن نیازهای جامعه مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها: استارت‌آپدانشگاهتجاری‌سازیسیدابوالحسن فیروزآبادیمرکز ملی فضای مجازی کشورواحد فناورانهتجاری‌سازی ایدهدانشایران
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.