وزارت نیرو از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کند
رضا اردکانیان: ۸

وزارت نیرو از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کند

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۵:۲۶ | ۵ دقیقه

صبح امروز (۱۰ دی‌ماه) رضا اردکانیان، وزیر نیرو به همراه جمعی از معاونان و مدیران این وزارت‌خانه از کارخانه نوآوری آزادی و مراکز مستقر در آن بازدید کرد.

نوپانا: در این بازدید که با حضور پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت، وزیر نیرو و همراهان از فضای کار اشتراکی زاویه، مرکز نوآوری دیجی‌کالانکست و دفتر روز اول علی بابا در کارخانه نوآوری آزادی بازدید کرده و با مدیران این مراکز صحبت کرد.

رضا اردکانیان در حاشیه این بازدید گفت: «سیستم حکمرانی که از یک بخشی‌نگری و تمرکزگرایی شدید در حال رنج است یک مجموعه‌ای است که اگر چاره‌ و اصلاحی برای آن صورت نگیرد، دچار گرفتاری شدید می‌شود. یکی از راهکارها می‌تواند اتصال بین ظرفیت و قابلیت‌های مراکز نوآور و شرکت‌های دانش‌بنیان و سیستم حکمرانی باشد.»

اردکانیان ادامه داد: «این مجموعه‌ها می‌توانند قطعه ناسالم یک سیستم را که دچار مشکل و عیب شده است را رفع کنند. نکته مهم اما استفاده و قرار دادن این ساختار جدید در سیستم قبلی است؛ زیرا اگر این کار صورت نگیرد، انگار دو مجموعه جدا از هم هستند و کار خود را انجام می‌دهند.»

وزیر نیرو گفت: «وزارت نیرو با توجه به گستردگی و خدماتی که ارائه می‌کند از چند جنبه می‌تواند از خدمات این شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی استفاده کند. به عنوان مثال می‌توان در اصلاح شیوه مصرف، بهینه‌سازی مصرف انرژی و ساخت تجهیزات و سیستم‌هایی که از هدر رفتن آب و انرژی جلوگیری می‌کنند و همچنین در کاهش تلفات شبکه‌های آبرسانی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.»

رضا اردکانیان با اشاره به توانایی ایجاد نوآوری‌های جدید در ارتباط با وزارت نیرو و صنعت گردشگری این حوزه گفت: «ایجاد رونق گردشگری در اطراف دریاچه‌های سدهای بزرگ میانبر خوبی برای ایجاد نوآوری در صنعت گردشگری باشد. همچنین نوآوری‌های زیادی در حوزه پزشکی و بهداشت صورت گرفته است که توانایی حضور و عرضه در بازارهای جهانی را دارد.»

او گفت: «با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته امیدوار هستیم تا هم ما در وزارت نیرو از این امکانات بهره‌مند شویم و هم شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در چنین فضاهایی به واسطه حمایت‌های صورت گرفته توسعه یابند.»

اردکانیان در خصوص ارتباط بین صنعت و مراکز نوآور و شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع نیازهای وزارت نیرو در صنعت آب و برق توسط این شرکت‌ها نیز گفت: «ما در عرصه ساخت و تجهیزات بازار رو به رشدی در کشور و حتی بازار بین‌المللی داریم و می‌توانیم کشورهای منطقه را نیز آن بهره‌مند کنیم. دولت و وزارت نیرو به واسطه ارتباطات و سازوکارهایی که در اختیار دارند می‌توانند به رشد و حضور این شرکت‌های خلاق و نوآور در بازار منطقه کمک بسیاری کند. ما با بیشتر کشورهای همسایه تبادل انرژی داریم و در آینده با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، روند اتصال و ارتباط با این کشورها را فراهم می‌کنیم تا در نتیجه به توسعه تدریجی این دانش در منطقه برسیم.»

برچسب‌ها: پرویز کرمیدبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیانکارخانه نوآوری آزادیدیجی‌کالانکستعلی بابارضا اردکانیانوزیر نیرو
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.