سمینار آینده هوشمصنوعی در صنعت و تجارت ایران در تاریخ ۱۲ شهریور از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در کارخانه نوآوری آزادی، سوله دیجیکالانکست برگزار میشود.
نوپانا: پیشرفتهای روزافزون هوش مصنوعی، این فناوری را به موضوعی پرطرفدار در دهههای اخیر تبدیل کرده است. افراد زيادی تصور میكنند که در آينده رباتها و ماشينها، جايگزين انسانها در کارهای مختلف خواهند شد.
واژه هوش مصنوعی اولین بار در سال ۱۹۵۶ توسط جان مککارتی، دانشمند آمريكايی علوم رايانه و علوم شناختی، مطرح شد. این دانشمند، هوش مصنوعی را «دانش و مهندسی ساخت ماشینهای هوشمند» تعریف کرد. در واقع، هوش مصنوعی یک عامل هوشمند یا سیستمی است که با شناخت محیط اطراف خود، پس از تحلیل و بررسی، شانس موفقیت خود را افزایش میدهد.
اگر بخواهیم شروع توسعه این تکنولوژی را مورد بررسی قرار دهیم، باید نگاهی به فعالیتهای انجام شده در دهه ۵۰ میلادی بیندازیم. یعنی زمانی که «دانشگاه دارتموث» در ایالات متحده آمریکا، یک پروژه تحقیقات تابستانی را به هوش مصنوعی اختصاص داد.
با گذشت زمان و تلاشهای فراوان افراد مختلف در طول تاریخ، این تکنولوژی توسعه یافت و انقلابی را در صنعت ایجاد کرد. هوش مصنوعی توانست، قابلیتهای جدیدی را برای کسبوکارها به وجود آورد و راهحلهای مناسبی را برای حل مشکلات پیچیده آنها ارائه دهد. اما سوال اینجاست که:
هوش مصنوعی چگونه میتواند صنعت و تجارت در ایران را تغییر دهد؟
آیا این فناوری میتواند برای مشتریان و صاحبان کسبوکارهای ایرانی سودآور باشد؟
آینده این صنعت در ایران چگونه خواهد بود؟
روحالله رحمانی، محمد علی اخایی، محمود رضا هاشمی و مهدی شامی زنجانی روز سهشنبه ۱۲ شهریور در سوله دیجیکالا نکست، واقع در کارخانه نوآوری آزادی از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به این سوالات پاسخ خواهند داد و تجربیات خود در این زمینه را با علاقهمندان به اشتراک میگذارند.
برگزار کننده این سمینار آکادمی دیجیکالا است که رسالت آن انتقال دانش به افراد مختلف به کمک مدیران ارشد گروه دیجیکالا و شرکتهای بزرگ دیگر با هدف ایجاد انطباق میان صنعت و دانش است.
ثبت نام این سمینار از طریق سایت ایوند انجام میپذیرد و علاقمندان میتوانند با مراجعه به این لینک اطلاعات خود را ثبت کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.