دولت مسیر استارتاپ‌ها را برای ورود به بورس هموار کند
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: ۸

دولت مسیر استارتاپ‌ها را برای ورود به بورس هموار کند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۳:۵۳ | ۴ دقیقه

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید به حمایت از شرکت‌های استارتاپی در بورس تن دهد چراکه رونق اقتصادی در حمایت از اقتصاد دیجیتال نهفته است.

نوپانا به نقل از ایرنا: سید کاظم موسوی در گفت‌وگویی درباره ضرورت ورود شرکت‌های استارتاپی به بورس، گفت: شرکت‌های استارتاپی و دیگر پروژه‎‌های منبعث از فعالیت‌های دانش‌بنیانی مورد حمایت مجلس هستند چراکه همان طور که رهبر انقلاب اشاره کرده‌اند تقویت اقتصاد دیجیتالی منجر به تقویت اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال از دیگر دستاوردهای حمایت از شرکت‌های استارتاپی برای حضور موفق در بورس به شمار میایند.

وی با بیان اینکه حضور استارتاپ‌ها در بورس محرومیت‌زدایی را به همراه دارد به همین دلیل باید کمک کرد سرمایه‌های ملی از طریق بورس برای توسعه اقتصادی کشور جذب استارتاپ‌های بزرگ شود، افزود: به‌عنوان مثال دولت می‌تواند بخشی از نقدینگی‌های سرگردان را به سمت استارتاپ‌های همچون فیلیمو، تپسی، کافه بازار، دیجی کالا و شیپور سوق دهد و مردم را از طریق رسانه‌ها با دستاوردهای این نوع از سرمایه‌گذاری‌ها آشنا کند.

به گفته وی در کنار محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی نیز از واجبات است به همین دلیل دولت باید به حمایت از شرکت‌های استارتاپی در بورس تن دهد چراکه رونق اقتصادی در حمایت از اقتصاد دیجیتال نهفته است.

وی با بیان اینکه حمایت از استارتاپ‌ها و احترام به تفکر استارتاپی به معنای حرکت به جلو است که می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند، اضافه کرد: آینده از آن اقتصاد دیجیتال، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است لذا باید زیرساخت‌های رشد آن‌ها را به خوبی فراهم کرد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: خوشبختانه تا حدودی درهای بورس به روی استارتاپ‌ها باز شده است اما دولت همان‌طور که در حوزه‌هایی همچون معادن و فروش سهام کارخانه‌ها در بورس مانور می‌دهند باید به حوزه استارتاپ‌ها نیز ورود کند و مسیر آن‌ها را برای ورود به بورس هموار سازد چراکه استارتاپ‌ها می‌توانند تحول اقتصادی کشور را به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها: ورود استارتاپ‌ها به بورساستارتاپبورسدیجی‌کالاشیپورتپسیکافه بازارسید کاظم موسویکمیسیون اقتصادی مجلس
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.