محصول جديد استارت‌آپ پلنت رونمایی شد
اكسپلورر بتا برای نظارت بر زمین ۸

محصول جديد استارت‌آپ پلنت رونمایی شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۱۶:۰۰ | ۱ دقیقه

با استفاده از اکسپلورر بتا می‌توان تغییرات منطقه انتخابی از زمین را درگذر زمان مشاهده کرد.

نوپانا به نقل از اسپاش: استارت‌آپ آمریکایی پلنت (Planet) که پنج سال پیش ساخت یک منظومه ماهواره‌ای را برای تهیه تصاویر مستمر آغاز کرده بود؛ هفته گذشته با رونمایی از محصول جدید خود (Explorer Beta) اکسپلورر بتا، گامی مهم در راستای این هدف برداشت. با استفاده از این ابزار آنلاین می‌توان تغییرات منطقه انتخابی از زمین را درگذر زمان مشاهده کرد.

به گفته ویل مارشال (Will Marshall) یکی از مؤسسان این شرکت، مشتریان دولتی، تجاری و یا شهروندان عادی با استفاده از اکسپلورر بتا قادر خواهند بود برای اولین بار تغییرات را به‌صورت ماهانه در سرتاسر زمین رصد کنند. این ابزار تصاویر موردنیاز خود را از منظومه ماهواره‌ای پلنت که با 149 ماهواره در حال حاضر بزرگ‌ترین منظومه نظارت بر زمین محسوب می‌شود تهیه می‌کند. منظومه پلنت روزانه از حدود 50 میلیون کیلومترمربع یعنی یک‌سوم زمین تصاویری با دقت 3 تا 5 متر تهیه می‌کند. مارشال افزود: دقت مذکور برای تشخیص درخت‌ها و دام‌ها کافی است اما مردم یا شماره پلاک‌ها با این دقت دیده نمی‌شوند چون هدف مشاهده تغییرات در مقیاس بزرگ است.

برچسب‌ها: جهانتکنولوژیاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.