استارت‌آپ‌ها در مسیر رقابت در بازار جهانی
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات‌و فناوری مجلس: ۷

استارت‌آپ‌ها در مسیر رقابت در بازار جهانی

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۱:۰۰ | ۵ دقیقه

سید حمایت میرزاده: تغییرات قوانین گمرکی و حذف بوروکراسی‌های عریض و طویل، کلید ورود به بازارهای جهانی است.

نوپانا: سید حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درگفت‌‌وگو با نوپانا گفت: درحالی‌که نیاز جامعه امروز به سمت فناوری‌های نو پیش‌ رفته است، با نظارت دولت می‌توان از چنین فضای مناسبی حداکثر بهره‌برداری را کرد و آن را درجهت افزایش اشتغال به کار برد. به طورمثال هندوستان با تکیه بر حوزه الکترونیک توانست معادل با درآمد نفت درآمدزایی کند.

سید حمایت میرزاده افزود: با تجمیع‌کردن استارت‌آپ‌ها درقالب شهرک‌های علمی، اختصاص‌ دادن جایگاه تخصصی به کارآفرینان و همچنین حمایت‌های دولت می‌توان به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت که به طورقطع، اثرات مثبت و سازنده آن متوجه اقتصاد کشور خواهد شد.

او ادامه داد: متاسفانه درگذشته به دلیل وجود تحریم‌های متعدد و یا جنگ، فرصت مناسبی برای پیداکردن جایگاه خود نداشتیم و باید یک‌سری عقب‌ماندگی‌های خود را بپذیریم. همچنین در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی، به ایران ثابت شد که نباید چشم امید به بیگانگان داشت و با تکیه به توان داخل و استفاده از نخبگان می توان بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس گفت: با دقت در روند پیمودن مسیر ترقی کشورهای توسعه‌‌یافته به این نکته می‌رسیم که بسیاری از آنان با اتکا به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند به رونق اقتصادی دست یابند.

میرزاده ادامه داد: درست است که به نسبت ژاپن و کره که خیلی پیش‌تر از ما در این مسیر گام‌ برداشته‌اند، عقب‌تر هستیم، اما با کاهش هزینه‌ها و نیز تغییرات قوانین گمرکی و حذف بوروکراسی‌های عریض وطویل می‌توان عرصه را برای تولیدکنندگان در رقابت با بازارهای جهانی بازتر کرد.

او گفت: دولت باید بپذیرد که اشتغال مسئله‌ای اساسی است و برای کاهش بیکاری نیاز به کاهش قوانین دست‌وپاگیر و حمایت از تولیدکنندگان است، تا قدم‌های بزرگی برای رقابت در بازارهای بین‌المللی برداشته شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: ما که نمی‌توانیم دور کشور حصار بکشیم و با هیچ‌ یک از کشورها تنها به این دلیل که غربی هستند تعامل نداشته باشیم. بنابراین لازم است ما نیز مانند دیگر کشورها درعرصه فناوری ارتباطات و اطلاعات وارد شده و زمینه را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کنیم.

او ادامه داد: هیچ کشوری جزیره جداگانه‌ای در جهان نیست که به تنهایی و بدون کمک‌ گرفتن از سایر کشورها بتواند نیازهای خود را برآورده سازد. همچنین تجربه موفق کشورهای توسعه‌یافته به ما نشان می‌دهد که با کمک‌گرفتن از سرمایه‌های خارجی می‌توان زودتر مسیر پیشرفت را طی کرد.

سید حمایت میرزاده درپایان گفت: حمایت از کارآفرینان و استارت‌آپ‌ها و فراهم‌کردن زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت آنان در برنامه ششم توسعه به خوبی لحاظ شده‌ است و امیدوار هستیم که نخبگان با بهره‌گیری از چنین فرصت‌هایی، به خلق ایده‌های جدید که موجب رفاه مردم می‌شوند بپردازند.

همچنین در این‌باره در نوپانا بخوانید: (بستر لازم برای کسب‌وکارهای نوپا ایجاد شود) و ( قوانین کارآفرینی، به بازنگری اساسی نیاز دارد)

برچسب‌ها: ایرانجهانقوانیناستارت‌آپسرمایه‌گذاراقتصاد مقاومتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.