پنج عادت افراد سحرخیز و موفق
زود بیدار شدن کافی نیست ۸

پنج عادت افراد سحرخیز و موفق

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

رعایت چند نکته ساده بعد از بیدار شدن، تمام روز شما را تغییر می‌دهد.

نوپانا: تفاوت افراد موفق و شکست‌خورده در استفاده آنها از زمان است. می‌توان ساعات بهره‌وری را با بیشترین بازده ممکن گذراند. بهترین کار ممکن عادت به سحرخیزی، و بهتر از آن توجه به چند نکته و انجام چند کار کوچک اما پر اهمیت قبل از شروع تکالیف روزانه است:

 1- از ساعت کوکی واقعی استفاده کنید

شاید با خود بگویید که چه فرقی می‌کند. اما ساعت کوکی بهتر از آلارم تلفن همراه شما را بیدار می‌کند. اکثر کسانی که با صدای تلفن همراه بیدار می‌شوند، حداقل پنج دقیقه دیرتر از رختخواب جدا می‌شوند و همین مسئله باعث بیشتر شدن خستگی آنها می‌شود. در حالیکه با ساعت زنگی، فرد مجبور است همان لحظه بلند شود. علاوه بر این بسیاری با بیدار شدن وقت خود را با چک کردن شبکه‌های اجتماعی هدر می‌دهند که ساعت زنگی این عادت نادرست را از بین می‌برد.

2- تمرین تنفس کنید

بعد از بیدار شدن مستقیماً سراغ کار نروید و زمان کوتاهی را صرف تمرین تنفس و استرس‌زدایی کنید. عده‌ای این کار را با نوشیدن قهوه یا مطالعه انجام می‌دهند.

3- لباس‌های خود را را از شب قبل آماده کنید

آماده کردن لباس‌ها از شب قبل، ذهن را منظم می‌کند و شما را به سمت انجام برنامه فردا بیشتر سوق می‌دهد. از طرفی در زمان صرفه‌جویی می‌شود و می‌توانید آن وقت را صرف کارهایی که دوست دارید بکنید.

4- ورزش کنید

وقت گذاشتن برای ورزش، علاوه بر سلامتی بیشتر، با ترشح هورمون‌هایی مانند اندورفین، شما را شادتر و فکر را نیز بازتر می‌کند. دوچرخه سواری، دویدن و یوگا پیشنهادهای خوبی هستند.

5- مطلبی لذت‌بخش بخوانید

افراد موفق بعد از بیداری تلویزیون نگاه نمی‌کنند، تا قبل از کار، اهمیتی به شبکه‌های اجتماعی نمی‌دهند، بلکه چیزی که دوست دارند را مطالعه می‌کنند. این‌کار فعالیت مغز را بهتر و درک را بالاتر می‌برد. برعکس آن مطالعه موارد منفی ذهن را ناکارامدتر می‌کند.

توجه به این نکات و انجام این کارها، شما را سالم‌تر و مفیدتر می‌کند و این عادات، ندایی می‌شوند برای داشتن یک روز پر از موفقیت.

برچسب‌ها: روان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا