تفاوت اسپید با پیک‌های موتوری معمول
رپرتاژ آگهی؛ ۸

تفاوت اسپید با پیک‌های موتوری معمول

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۶:۰۳ | ۷ دقیقه

مهمترین تفاوت اسپید با بقیه پیک‌های موتوری در نوع خدماتی‌ست که ارائه می‌کند. افراد ممکن است برای ارسال یک بسته یا یک وسیله کوچک، یک پیک موتوری خبر کنند، بسته را به او بسپارند. این ارسال‌ها لزوما تجاری نیست و ممکن است یک هدیه یا اسناد و یا هر چیز دیگری باشد که بین دو نفر رد و بدل می‌شود.

نوپاناطبیعی است که ارسال موردی بسته و کالا هزینه‌ای به مراتب بالاتر از یک کار روتین و دایمی داشته باشد.

از طرفی به دلیل موردی بودن، نمی‌توان به طور دقیق مشخص کرد کف هزینه ارسال چقدر است و هزینه واقعی حمل مرسوله چقدر خواهد بود. قیمت‌ها همچنین بسته به مسافت و بطور تخمینی تغییر می‌کنند.

در این شرایط، فرستنده سعی می‌کند از طریق اپلیکیش‌های خدمات دهنده‌های پیک موتوری تماس می‌گیرد، هزینه ارسال را بدست آورد اما او  عملا امکانی هم برای ارزیابی نرخ استاندارد در دست ندارد.

در شرکت حمل و نقل اسپید، شرایط به شکل محسوسی متفاوت است. اسپید امکان ارسال تک محصول به صورت نقطه به نقطه را از خدماتش حذف کرده است.

یعنی تقریبا از آغاز سال ۱۳۹۸ تمرکز اسپید بر ارائه خدمات حمل و نقل به کسب و کارهاست.

مشتریان اسپید دیگر این جمله را به کار نمی‌برند: - الو پیک موتوری دارید؟!

چون می‌دانند اسپید راه حل کسب و کارها برای ارسال سریع، مطمئن، منظم و کم‌هزینه محصولات آن‌هاست.

هم اکنون مشتریان اسپید صاحبان مجلات و انتشاراتی‌ها، بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین اینترنتی و برگزار کنندگان همایش‌ها و مراسم هستند که بطور منظم با اسپید همکاری دارند.

مزیت این همکاری دایمی امکان کاهش چشمگیر هزینه‌های خدمات حمل بسته در تهران است تا آنجا که اسپید نرخ ثابتی برای ارسال بسته به تمام نقاط تهران تعیین کرده است.

اسپید با الگوریتم هوشمند مسیریاب خود می‌توانند کم ترافیک‌ترین راه را در هر ساعت از روز و نزدیک‌ترین مسیر تا مقصد را شناسایی کند و به این ترتیب علاوه بر سرعت، هزینه تمام شده‌ی حمل و نقل را پایین بیاورد.

نظم در ارسال، سفیران هدفمند

اسپید به عنوان یک سامانه خدمات حمل و نقل Same day,Next day شناخته می‌شود. به این شکل که سفیران اسپید در دو شیفت صبح و بعد از ظهر، سفارش شرکت‌ها را به دست مشتریان‌شان می‌رسانند.

در بسیاری از شرکت‌های ارائه خدمات حمل و نقل، پیک‌های موتوری دایم در سطح شهر سرگردانند. آن‌ها انبوهی از بسته‌ها را ترک موتور می‌بندند، از مبدایی به مقصدی می‌روند و دوباره آن مقصد تبدیل به مبدا جدیدشان می‌شود.

در چنین شرایطی طبیعی است که یک پیک ترجیح بدهد بسته‌ای را که مقصدش دور یا مسیرش پر پیج و خم است، پیش خودش نگه دارد تا وقتی راهش به حوالی آن مقصد افتاد، بسته را تحویل بدهد.

این یعنی ممکن است مرسوله‌ای صبح امروز تحویل یک پیک موتوری شده، شاید در ساعات پایانی شب به مقصد برسد.

اما در اسپید، موتورسواران (سفیران اسپید) از همان ابتدا در هاب اسپید بارگیری می‌کنند و هدفمند وارد شهر می‌شوند. هیچ موتورسوار اسپیدی بی‌دلیل در خیابان پرسه نمی‌زند و مجبور نیست برای یافتن مشتری، دایم (حتی در موقع رانندگی) صفحه‌ی گوشی همراهش را چک کند.

بر اساس مسیر مشخص، تمام سفارش‌های ثبت شده در شب قبل، پیش از ظهر توزیع می‌شوند و تمامی سفارش‌های ثبتی تا ظهر، پیش از غروب آفتاب به مقصد می‌رسند.

امکان نقل و انتقال پول

یکی دیگر از مشکلات استفاده از پیک موتوری سنتی عدم امکان تبادل پولی است.

در واقع شرکت‌های حمل و نقل عادی تنها توانسته‌اند مشکل حمل بسته را حل کنند، اما برای کسب و کارها امکان تسویه حساب با مشتری در لحظه تحویل کالا بسیار مهم است.

اگر قرار باشد یک پیک موتوری کالایی را تحویل بدهد و مبلغ آن را تسویه کند، باید یک هزینه حمل پول هم به هزینه‌ها اضافه کند که اصطلاحا پیک‌ها از عبارت (پیک رفت و برگشت) برای گرفتن پول خدمات ارائه شده‌ی خود استفاده می‌کنند.

در اسپید تسویه حساب برای فروشگاه‌های اینترنتی بسیار آسان است و دیگر نیاز به بازگشت سفیر اسپید از در منزل خریدار تا دفتر صاحب کسب و کار برای انتقال پول نیست و اسپید راهکار خود را برای رونق کسب و کارهای اینترنتی با هزینه‌های کمتر اجرایی کرده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و آگاهی از آخرین فعالیت‌های اسپید می‌توانند به وب سایت این شرکت (speeddeliv.com/business) مراجعه کنند.

برچسب‌ها: اسپیدپیک موتوری آنلاینارسال کالااستارتاپپیک موتوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.