25 علت سرمایه‌گذاری نکردن
قسمت پنجم ۸

۲۵ علت سرمایه‌گذاری نکردن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

هر سرمایه‌گذار برای عدم پذیرش یک استارت‌آپ دلایل خاص خود را دارد.

نوپانا: کسی دلش نمی‌خواهد پولش را در جایی که نتیجه نمی‌دهد سرمایه‌گذاری کند. سرمایه‌گذاران به استارت‌آپ‌هایی علاقه دارند که با کمترین خطر ممکن و بیشترین ضریب اطمینان به سراغ آنها بروند. رد کردن پیشنهاد یک استارت‌آپ امری طبیعی است و دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. قسمت پنجم:

21- نداشتن درک درست از صنعت

به‌عنوان یک کارآفرین باید با صنعتی که در آن کار می‌کنید آشنایی کامل داشته باشید. تجربه کاری در آن حوزه بسیار ضروری است و ضریب اطمینان سرمایه‌گذار را بیشتر می‌کند و برعکس، کسی به افراد بی‌تجربه زیاد اطمینان نمی‌کند.

22- بدفهمی کلمه «اتکا»

کسی که به پول سرمایه‌گذار تعهدی نداشته باشد و در بخش‌های غیرضروری، بیش از حد خرج کند، سرمایه‌گذار را دلزده می‌کند به او این احساس را می‌دهد که فرد صرفا به‌دنبال منافع شخصی و کوتاه‌مدت خود است.

23- نگران فردا نبودن

آینده قابل پیش‌بینی نیست. اما استارت‌آپی که نگاه بلندمدت نداشته باشد و بیشتر روی پیشرفت فوری تاکید کند، از دید هر سرمایه‌گذاری غیرقابل ارزش‌گذاری است.

24- اعتبار نداشتن

اگر سرمایه‌گذاران دیگری در استارت‌آپ شما سرمایه گذاری نکرده باشند و یا تمایلی به این کار نداشته باشند، به سراغ هرکسی بروید با تردید وضعیت شما را بررسی خواهد کرد.

25- بی‌خیال بودن

اهمیت ندادن به هرکدام از 24 مورد قبلی نشان می‌دهد که در کسب‌وکار شما مشکلات اساسی وجود دارد. بی‌اعتنایی به نقاط ضعف نشانه قدرت نیست و این کار تنها شما را به سمت شکست سوق می‌دهد.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

25 علت سرمایه‌گذاری نکردن (قسمت اول)

25 علت سرمایه‌گذاری نکردن (قسمت دوم)

25 علت سرمایه‌گذاری نکردن (قسمت سوم)

25 علت سرمایه‌گذاری نکردن (قسمت چهارم)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارسرمایه‌گذاراستارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا