توضیح کافه‌بازار در خصوص اخبار منتشرشده در شبکه‌های مجازی درباره‌ امنیت کاربران
پس از انتشار گزارش‌هایی در خصوص وجود یک مشکل امنیتی: ۸

توضیح کافه‌بازار در خصوص اخبار منتشرشده در شبکه‌های مجازی درباره‌ امنیت کاربران

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۲۱:۲۲ | ۲ دقیقه

روز شنبه ۷ اردیبهشت گزارش‌هایی در خصوص وجود یک مشکل امنیتی در بازار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که همچون هشدارهای امنیتی مشابه در گذشته، تیم فنی بازار در حال بررسی همه‌جانبه‌ی موضوع است. تاکنون شواهدی در زمینه نشت اطلاعات حساب‌های کاربری به دست نیامده است. چنان‌چه در ادامه‌ی بررسی‌ها نتایج تازه‌ای به دست آید، به طور شفاف به اطلاع کاربران خواهد رسید.

نوپانا به نقل از روابط عمومی کافه‌بازار، مهم‌ترین اصل برای کافه‌بازار حفظ امنیت داده‌های کاربران است و کافه‌بازار به کاربران خود اطمینان می‌دهد که مسئولانه همه اقدامات لازم جهت تامین این امنیت را صورت می‌دهد. علاوه بر اقدام‌های پیوسته‌ای که در راستای حفظ امنیت سیستم‌ها صورت می‌گیرد، استفاده از دانش کارشناسان امنیتی که به صورت مسئولانه و قانونی، موارد امنیتی را متذکر می شوند از سالها پیش در اولویت کافه‌بازار بوده است.

تخصیص صفحه افشای مسئولانه و طرح اعطای پاداش در ازای کشف باگ‌های امنیتی (Bug Bounty Program) نیز با همین هدف انجام شده است و کافه‌بازار همواره از دریافت گزارش‌های مسئولانه‌ی امنیتی استقبال می‌کند. چرا که امنیت در دنیای دیجیتال مطلق نیست و همه شرکت‌های نرم‌افزاری، اعم از کوچک و بزرگ، ممکن است در معرض آسیب‌پذیری‌هایی در این حوزه باشند و کافه‌بازار نیز خود را از این قاعده مستثنی نمی‌داند.

لازم به ذکر است اظهارنظرها از سوی افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی بازتاب نظر شخصی آنهاست و موضع رسمی کافه‌بازار تنها از طریق حساب توییتر کافه‌بازار  و وبلاگ روابط عمومی بازار اعلام می‌شود.

برچسب‌ها: کافه بازارحذف اپلیکیشن‌های ایرانیاپلیکیشن‌های ایرانیتوسعه‌دهندگان اپلیکیشنباگ نرم افزاریامنیت کاربرانامنیتاستارتاپباگ امنیتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.