بهترین کمپین تبلیغاتی سال ۹۷ کدام است؟
به نظر شما ۱۰

بهترین کمپین تبلیغاتی سال ۹۷ کدام است؟

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۳:۵۴ | ۶ دقیقه

«دیگه زنگ نزن»، «عشق با ماست»، «از شیر مرغ تا جون آدمیزاد» و «رسوندن کار ماست»

نوپانا: طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی موضوعی است که اکثر مدیران و بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها با آن آشنا هستند.

پپسی، مک‌دونالد و بی‌ام‌دبیلو معروف‌ترین برندهایی هستند که سالانه کمپین‌های جذاب و خلاقانه‌ای را اجرا می‌کنند. هر کدام از این کمپین‌ها اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. فروش بیشتر، ایجاد ارزش افزوده، آگاهی از برند و ... از جمله هدف‌های کمپین تبلیغاتی برندهاست.

پس ما هم در ادامه به تحلیل و معرفی ۴ مورد از بهترین کمپین‌های تبلیغاتی استارتاپ‌های ایرانی در سال ۹۷ می‌پردازیم و در پایان با نظر شما بهترین کمپین را انتخاب خواهد شد:

شماره یک- دیگه زنگ نزن!

وقتی حرف از کمپین تبلیغاتی شنیده می‌شود، شاید اولین گزینه که به ذهن‌ها برسد کمپین «دیگه زنگ نزن!» اسنپ فود باشد.

این کمپین که به گفته مدیران اسنپ فود به همت تیم آن‌ها و بدون کمک گرفتن از آژانس‌های تبلیغاتی اجرا شد یکی از بهترین کمپین‌های چندسال گذشته است که توسط یک استارت‌آپ طراحی می‌شود.

در این کمپین اسنپ فود سعی کرد تا به معرفی و فرهنگ‌سازی استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن‌همراه برای خدمت گرفتن از کسب‌کارها بپردازد. اگرچه شاید کمپین آن‌ها به نفع دیگر برندها و حتی رقبای آنها بود اما به هدف مشخص شده توسط آن‌ها نیز رسید.

شماره دو- عشق با ماست!

ماست خوردن و به‌طور کلی استفاده از ماست به عنوان یک ماده طعم‌دهنده در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها یکی از مواردی است که خاطرات زیادی را به ذهن ایرانیان می‌آورد. ماست با خیار، چیپس با ماست، ماست و اسفناج و آش ماست را می‌توان بهترین استفاده مردم از ماست دانست.

کاله با کمک گرفتن از همین خاطرات و خلاقانه‌ترین روش توانست با کمپین «عشق با ماست» مشتریان خود را به گذشته خود ببرد و تداعی‌گر آن خاطرات باشد.

شماره سه- از شیر مرغ تا جون آدمیزاد!

وقتی که این جمله رو می‌شنوید احتمالا به عجیب‌ترین چیزهای ممکن در جهان فکر خواهید کرد.

شیپور که یک پلت‌فرم فروش اجناس دست دوم است با اجرای کمپینی با همین مضمون (به عنوان مثال از آردی تا آئودی برای خودرو) به‌طور زیرکانه‌ای به سطح جامعیت محصولات در پلت‌فرم خود اشاره کرد.

شماره چهار- رسوندن کار ماست!

به موقع رسیدن بعضی چیزها می‌تواند نتیجه اتفاقات و حتی تاریخ را عوض کند. اهمیت زمان وقتی بهتر مشخص می‌شود که یک سرباز یونانی مسافت ۴۲ کیلومتر را دوید تا خبر پیروزی در نبرد ماراتن را به پادشاه یونان برساند.

تپسی که در زمینه حمل‌ونقل مسافران و جابجایی افراد فعالیت می‌کند با استفاده از همین موضوع (جابجایی و رسیدن به مکانی) کمپین تبلیغاتی خود را طراحی و اجرا کرد.

تپسی با استفاده از المان‌های تاریخی و نوستالژیک (رساندن نوشدارو به سهراب کار ماست) سعی کرده است تا کمپین خود را به اجرا در آورد.

حال با توجه به خلاقیت و زیرکی‌های به کار رفته در کمپین‌های گفته شده، به نظر شما کدام گزینه بهترین کمپین تبلیغاتی سال ۹۷ بوده است؟ شما می‌توانید با مراجعه به کانال تلگرامی نوپانا در این نظرسنجی شرکت کنید.

برچسب‌ها: استارت‌آپکمپین تبلیغاتیشیپورکالهتپسیبهترین کمپین تبلیغاتی ۹۷اسنپ فود
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.