صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه برای استارتاپ ها ایجاد می‌کنیم
مدیر ابزارهای نوین مالی فرا بورس ایران: ۸

صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه برای استارتاپ ها ایجاد می‌کنیم

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۴:۴۹ | ۴ دقیقه

مدیر ابزارهای نوین مالی فرا بورس ایران گفت: صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه برای استارتاپ ها و شرکت‌های ابتدایی در نظر گرفته شده است .

نوپانا به نقل از فصل تجارت، ندا بشیری شامگاه (یکشنبه) در نشست همکاری‌های صنعتی ایران و کره جنوبی که به منظور رشد و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار ناظر تمام انستیتوهای مالی و بورس‌ها در کشور است. بورس اوراق بهادار تهران مختص شرکت‌ها و کمپانی‌های ساخته شده و بزرگ است . 

وی افزود: ایران فرا بورس، یک سری الگوهای روشن برای تمام شرکت‌ها ازجمله استارتاپ ها و شرکت‌های SME را در راستای استفاده از پتانسیل‌های بازار سرمایه ایران ایجاد می‌کند . 

مدیر ابزارهای نوین مالی فرا بورس ایران با بیان اینکه ISO یک سازمان بین‌المللی استاندارد گذاری برای تمام بورس‌های دنیا است، تصریح کرد: در صورت مشاهده رشد و ظهور بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی، یک شرکت بزرگ آن را لیست می‌کند. درواقع در فرا بورس، بازار SME ها را برای کاهش الزامات، پذیرش می‌کنیم . 

وی با اشاره به اینکه برای پوشش ریسک، نمی‌گذاریم هر فردی، سهام شرکت‌های کوچک و متوسط را خریداری کند، افزود: سرمایه‌گذاران شرکت‌ها را بر روی تابلوی بورس مشاهده و انتخاب می‌کنند. درواقع در صورت کسب سود در شرکت‌ها، تمام سهامداران از آن بهره مند می‌شوند و در صورت ضرر نیز اتفاق خاص و ضرری ایجاد خواهد شد.

بشیری ادامه داد: در بورس، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه برای استارتاپ ها و شرکت‌های ابتدایی در نظر گرفته شده است. جعبه شنی نیز طرح دیگر بورس برای نظارت بر فعالیت بنگاه‌های اقتصادی است و برای آن‌ها قوانین لازم را تصویب می‌کند . 

رئیس گروه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز در این نشست، اظهار کرد: سازمان سرمایه‌گذاری وزارت امور اقتصاد و دارایی کشور به نیابت از هیئت‌وزیران مجوز لازم را صادر کرده است . 

مریم فرجی افزود: سازمان سرمایه‌گذاری و دارایی کشور برای سرمایه‌گذارانی که اطلاعات پروژه خود برای معرفی به سرمایه‌گذاران خارجی در اختیار سازمان اقتصاد قرار می‌دهد، بازاریابی بین‌المللی را در کشورهایی همچون کره جنوبی انجام می‌دهد . 

برچسب‌ها: استارت‌آپفرابورسصندوق سرمایه‌گذاری جسورانه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.