بهبود شاخص جهانی نوآوری ایران از رتبه ۱۲۰ به ۶۰
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری مطرح کرد: ۸

بهبود شاخص جهانی نوآوری ایران از رتبه ۱۲۰ به ۶۰

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۱۶:۳۹ | ۶ دقیقه

سورنا ستاری با اشاره به اقتصاد دانش بنیان ایجاد زیست بوم مساعد کارآفرینی در سال های اخیر از بهبود شاخص نوآوری کشور خبر داد.

نوپانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به بهبود شاخص های حوزه فناوری و نوآوری ایران در سال های گذشته اظهار کرد: ارتقای جایگاه ایران در شاخص های جهانی نوآوری (GII) باعث شده است تا جایگاه کشورمان در حوزه برخی از فناوری های کلیدی در بین کشور های برتر دنیا قرار بگیرد.

ستاری به بهبود شاخص جهانی نوآوری ایران از رتبه ۱۲۰ به ۶۰ اشاره کرد و گفت: این سیاست ها در راستای ایجاد محیط مساعد کسب و کار پایه ریزی شده است چرا که ایجاد این محیط، مهمترین لازمه برای رونق کسب و کار های دانش بنیان و ارتقاء جایگاه ایران از نظر نوآوری و کارآفرینی به شمار می رود.

وی ادامه داد: بهبود قابل توجه وضعیت علم و فناوری ایران متاثر از سیاست های دولت برای حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان و ایجاد زیست بوم مساعد کارآفرینی و نوآوری در سال های اخیر است.

زیست بوم مساعد کارآفرینی و نوآوری زمینه ساز همکاری های بین المللی

رئیس بنیاد ملی نخبگان، جایگاه مطلوب ایران از لحاظ تعداد فارغ التحصیلان رشته های علوم پایه و فنی و مهندسی را یادآور شد و گفت: تعداد متخصصان فعال در حوزه های نانو فناوری  و زیست فناوری علوم شناختی بهبود قابل توجهی داشته و وضعیت علم و فناوری ایران را ارتقا بخشیده است.

وی با اشاره به ایجاد محیط مساعد کسب و کار شرکت های دانش بنیان و استارتاپی افزود: در ایران محیط و مساحت برای فعالیت شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است به طوری که برخی از استارتاپ های موفق طی ۵ سال گذشته توانستند جای خود را در میان درآمدزاترین و اشتغال زا ترین کسب و کار های کشور پیدا کنند.

وی با اشاره به این که در این زیست بوم کارآفرینی و نوآوری، خدمات و محصولات مختلفی تولید و ارائه شده و زمینه خوبی برای اشتغال جوانان شده است، اظهار کرد: با ایجاد بستر های حمایتی مناسب، توانستیم ارتباط میان مراکز نوآوری و متخصصان محصولات مختلف را به نوآوری و تولید برسانیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد این جلسه بتواند فتح بابی برای ارتباطات شرکت های ۲ طرح و تبادلات فناوری در حوزه های مختلف از جمله شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها شود.

عزم جدی ایران برای توسعه همکاری های فناورانه و نوآورانه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به عزم ایران برای توسعه روابط مبتنی بر توسعه علمی و همکاری های فناوری اشاره وتاکید کرد: ایران با ظرفیت خارق العاده نیروی انسانی و زیست بوم کارآفرینی و نوآوری آماده توسعه همکاری های علمی فناوری و اقتصادی با کشور های دنیا است و همکاری های و توسعه همکاری های این حوزه با کشور های اتحادیه آفریقا، جزو اولویت های جدی دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وزیر علم، فناوری و نوآوری اوگاندا الیودا توموسیجه در ابتدای این جلسه با اشاره به دستاورد های متخصصان ایرانی گفت: ایران توانسته است با سیستم آموزشی مناسب متخصصان زیادی تربیت کند.

وی افزود: دستاورد های ایرانیان در حوزه کشاورزی و بیو تکنولوژی مورد توجه  است.

استقبال بازار اوگاندا از محصولات فناورانه ایرانی

بر اساس این گزارش در نشست مشترک تجاری ایران و اوگاندا محصولات فناورانه شرکت های دانش بنیان ایرانی مورد توجه شرکت های اوگاندایی قرار گرفت.

نشست تجاری ایران و اوگاندا با محوریت شرکت های فناور و با حضور ۱۵۰ شرکت فناور دو کشور، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزیر علم، فناوری و نوآوری اوگاندا و شرکت های ایرانی و خارجی برگزار شد چهارشنبه ۱۱ مهرماه سال جاری در کامپالا پایتخت اوگاندا برگزار شد.

برچسب‌ها: زیست‌بوم استارت‌آپی استارت‌آپایرانسورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریکارآفرینیاکوسیستم کارآفرینیشاخص نوآوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.