تلاش فیسبوک برای تسهیل ارتباط بین مربیان کسب‌وکار و کارورزها
با راه‌اندازی یک سرویس جدید؛ ۸

تلاش فیسبوک برای تسهیل ارتباط بین مربیان کسب‌وکار و کارورزها

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۵:۵۸ | ۶ دقیقه

فیسبوک قصد دارد برقراری ارتباط بین مربیان کسب‌و‌کار را با کارورزها از طریق فیسبوک گروپ (Facebook Groups) تسهیل کند.

نوپانا به نقل از زومیت، پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی پیش مدیران فیسبوک اعلام کردند که قصد دارند برای برقراری ارتباط بین مربیان کسب‌و‌کار با کارورزها به‌صورت فرد به فرد، ابزار مخصوصی را برای Facebook Groups عرضه کنند.

بدین صورت مدیران برخی از گروه‌های فیسبوک می‌توانند برنامه‌های مخصوصی را بسازند و از طریق آن‌ها، ارتباط بین مربیان و کارورزها را به‌صورت فرد به فرد برقرار کنند. فرایند برقراری ارتباط بین مربی کسب‌و‌کار و کارورز، از طریق یک راهنمای مخصوص به‌صورت قدم به قدم برقرار می‌شود و این دو نفر می‌توانند به‌خوبی یکدیگر را بشناسند. آن‌ها می‌توانند مطالب مختلف را به‌اشتراک بگذارند و حتی در مورد آن‌ها نظردهی کنند؛ یا اگر خواستند می‌توانند از طریق مسنجر با هم گفت‌و‌گو کنند.

مدیران فیسبوک در اظهارات جدیدشان مثال‌هایی در مورد کاربرد این کار زده‌اند؛ طبق ادعای آن‌ها، اخیرا یکی از گروه‌های فیسبوک به‌نام Aviation Center Mentorship ارتباط بین خلبانی حرفه‌ای را با یک کارآموز خلبانی برقرار کرد و آن کارآموز جوان توانست از توصیه‌های خلبان باتجربه استفاده کند.

ماه نوامبر ۲۰۱۷ بود که فیسبوک برای اولین بار از این طرح رونمایی کرد. البته در آن زمان، تمرکز این طرح تنها روی برقراری ارتباط بین افرادی بود که روی مسائل آموزشی کار می‌کنند. فیسبوک برای عملی کردن این کار در آن زمان، با برخی مؤسسه‌ها همکاری می‌کرد.

حال این شرکت قصد دارد ویژگی‌های آن طرح اولیه را به‌شکلی گسترده‌تر به Facebook Groups بیاورد و قدرت تسهیل ارتباط بین افراد را به‌دست مدیران گروه‌ها بسپارد.

Facebook

گابریل کوهن، مدیر محصول فیسبوک در مصاحبه‌ای جدید گفته است که این شرکت طی چند هفته‌ی اخیر، این طرح را در ده‌ها هزار گروه فیسبوک آزمایش کرده و طی همین مدت، هزاران نفر با هم ارتباط برقرار کرده‌اند.

گفتنی است که فیسبوک برقراری ارتباط بین افراد را در شرایطی راحت‌تر و گسترده‌تر می‌کند که مدت‌ها است انتقاداتی در زمینه‌های مختلف متوجه این شرکت است؛ از جمله پخش اخبار جعلی، عدم توانایی جلوگیری از دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و عدم تلاش زیاد برای محافظت از اطلاعات دو میلیارد کاربرش.

فیسبوک لازم است برای جلوگیری از سوء استفاده از این ابزار جدید، تمهیداتی بیاندیشد؛ مثلا بدیهی است که دو طرف باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند. مدیر محصول فیسبوک مدعی است که هر دو طرف می‌توانند در هر زمان که بخواهند، طرف مقابل را بلاک کنند یا مشکلات احتمالی را به مدیران گروه‌ها و همچنین خود فیسبوک گزارش کنند. تمامی تعاملات بین مربی و کارورز، در فضای مجازی و به‌صورت آنلاین اتفاق می‌افتد؛ با این‌حال اگر خودشان خواستند، می‌توانند به‌صورت حضوری با هم جلسه برقرار کنند. کوهن در این رابطه می‌گوید: ما کاملا از میزان حساسیت ارتباط مستقیم دو نفر مطلع هستیم؛ ما هیچ‌گاه افراد را به برقراری جلسه‌ی حضوری تشویق و البته نکوهش نیز نمی‌کنیم. اگر دو نفر چنین کاری انجام دهند (به آن‌ها خرده‌ای نمی‌گیریم؛ چرا که) این کار، تصمیمی است که توسط دو فرد بالغ گرفته شده است.

گفتنی است که تلاش فیسبوک برای برقراری ارتباط بین افراد به‌صورت فرد به فرد، اتفاق جدیدی نیست. این شرکت پیشتر در ماه می و در جریان برگزاری کنفرانس سالانه‌ی F8، ویژگی‌های جدیدی را برای بخش دوست‌یابی‌اش معرفی کرده بود.

برچسب‌ها: مارک زاکربرگمدیران حرفه ایکسب‌و‌کارفیسبوکفیسبوک گروپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.