اعتیادآور‌ترکردن بازی‌های امروز جهت کسب درآمد بیشتر
بازی و کسب درآمد ۸.۷

اعتیادآور‌ترکردن بازی‌های امروز جهت کسب درآمد بیشتر

توسط هومن کیا | ۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۱۷:۴۸ | ۷ دقیقه

موفقیت‌های پی‌در‌پی بازی هایی در سبک پاب‌جی ( Player Unknown’s BattleGrounds ) و فورتنایت (Fortnite) روی پلت‌فرم‌های مختلف نظرات را به خود جلب کرد.

نوپانا: کمتر کسی پیدا می‌شود که با بازی‌هایی از قبیل "کلش آف کلنز" و "کلش رویال" آشنایی نداشته باشد!

این بازی‌ها که برای اولین بار بر روی پلت‌فرم‌های تلفن همراه روانه‌ بازار شدند، سبک جدیدی از روش‌های کسب درآمد را با خود به همراه داشتند؛ به این صورت که کاربر بازی را به صورت رایگان بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و بعد از هر بار بازی، موفقیت‌هایی کسب می‌کند که همین عامل باعث وابستگی هر چه بیشتر کاربر و برنامه می‌شود.

بعد از اینکه این وابستگی کامل شد و کاربر به جایگاه مناسبی در بازی دست‌یافت،به آفرهایی(offer) که در بازی وجود دارد و باعث می‌شود که رشد کاربر در آن بهتر و سریع‌تر شود، روی می‌آورد.

در اصل این همان روش کسب درآمد است زیرا کاربر برای تهیه‌ی این آفرها باید هزینه کند.

پاب‌جی و فورتنایت، تازه‌ترین بازی‌ها در عرصه‌ کسب درآمد به روش پرداخت درون برنامه‌ای

دو بازی ذکر شده، از جدیدترین بازی‌ها در سبک "جهان آزاد" (Open World) هستند؛این به آن معنی است که شما بدون هیچ محدودیتی، می‌توانید در محیط بازی گردش کنید.

هدف بازیکنان در این دو بازی، زنده ماندن تا آخرین لحظه است که همین امر هیجان بازی را چند برابر می‌کند.

پاب‌جی تا به امروز موفق شده مرز 50 میلیون نفر بازیکن را رد کند و محبوبیت‌های فراوانی بر روی پلت‌فرم‌هایی نظیر کامپیوتر، ایکس‌باکس و موبایل، پیدا کند.

این بازی ابتدا بر روی پلت‌فرم کامپیوتر عرضه شد و در پی بازتاب‌های خوبی که در بر داشت،شرکت سازنده‌ی این بازی بلوهل(Bluehole) تصمیم گرفت تا بازی را بر روی پلت‌فرم‌های دیگری نظیر ایکس‌باکس و موبایل، اجرا کند.

برای علاقه مندان به کنسول پی اس فور(PS4) هم تصمیماتی جهت ارائه‌ی بازی در حال اجراست

علاقه‌مندان به این بازی، جهت تهیه‌ی آن برای کامپیوتر(تحت برنامه‌ی استیم عرضه می‌شود) یا ایکس‌باکس، ملزم هستند مبلغ اولیه‌ای را برای تهیه‌ی بازی پرداخت کنند!

این در حالی است که بازی بر روی پلت‌فرم گوشی رایگان بوده وعلاقه‌مندان به آن می‌توانند بازی را دانلود کنند و به صورت تکی یا چند نفره(حداکثر 4 نفر)، از آن لذت ببرند.

تمام مواردی که در بالا ذکر شد برای بازی فورتنایت نیز صدق می‌کند با این تفاوت که این بازی برای تمام پلت‌فرم‌ها به صورت رایگان ارائه شده.

نحوه‌ کسب درآمد این بازی‌ها

سوالی که مطرح می‌شود این است که نحوه‌ کسب درآمد در این بازی‌ها چگونه است؟

بازی‌های مشابه با پاب‌جی ، مبلغ اولیه‌ای را توسط فروش خود بازی بدست می‌آورند اما درآمد آن‌ها تنها محدود به فروش بازی نیست؛ بلکه دائما با مشتری در ارتباط بوده و رفتار‌های او را در نظر دارند تا محصولات خود را به‌ آن‌ها ارائه کنند.

به عنوان مثال، در بازی پاب‌جی هر شخص،کاراکتری دارد. برای این کاراکتر، لباس،کفش، اسلحه، مدل مو،رنگ پوست و... در نظر گرفته شده که در انواع مختلف در اختیار کاربر قرار گرفته است.

کاربر برای تهیه‌ی هرکدام از موار ذکر شده، موظف است مبلغی را فراهم کند و در اختیار بازی قرار دهد که این همان پرداخت درون برنامه‌ای است که به وسیله‌ی کارت بانکی شخص انجام می‌شود.

بازی فورتنایت هم از این قضیه  مستثنی نیست و روندی مشابه با پاب‌جی دارد با این تفاوت که برای جذب مشتری بیشتر، سازندگان، بازی را به صورت رایگان عرضه کرده و درآمد‌های اصلی‌ خود را از طریق فروش آیتم‌هایی که در بازی قرار داده‌اند بدست می‌آوردند.

همه ساله، مسابقاتی در سراسر جهان برای همچین بازی‌هایی برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان با پرداخت مبلغی جهت ورود به مسابقه، با دیگر شرکت‌کنندگان رقابت می‌کنند و برنده‌، مبلغ هنگفتی را با خود به خانه می‌برد.

در حین این مسابقات تبلیغات فراوانی صورت می‌پذیرد که جنبه‌ مالی زیادی را با خود به همراه دارد و همینطور اسپانسرهای فراوانی شروع به سرمایه‌گذاری در این عرصه‌ها می‌کنند.

برچسب‌ها: بازیکسب‌و‌کارموبایلgameپابجیفورتنایتpubgfortnite
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هومن کیا

هومن کیا

هومن کیا، دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد تهران جنوب است. او به مدت ۲ سال سابقه تولید محتوا و برنامه نویسی را دارد. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.