اپلیکیشن استیم پیشتاز در عرصه‌ گیم
استیم، از ایده تا نتیجه ۸

اپلیکیشن استیم پیشتاز در عرصه‌ گیم

توسط هومن کیا | ۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۵:۵۸ | ۳ دقیقه

اپلیکیشن استیم تا به امروز، سهولت در خرید و مدیریت بازی را برای کاربران به ارمغان آورده است.

نوپانا استیم برنامه‌ای است که توسط شرکت والو(Valve)، سازنده‌ بازی معروف کانتر استرایک(Counter-Strike)، در سال ۲۰۰۲ ایجاد شد تا سازندگان بازی بتوانند آپدیت‌های بازی را راحت تر در اختیار کاربران قرار دهند و از مشکلات ایجاد شده در بازی، سریع‌تر مطلع شوند.

ایده‌ اولیه‌ کار به مواردی که ذکر شد محدود بود تا اینکه در گذر زمان و همت سازندگان این پلتفرم، استیم به بستری برای بازی‌های کامپیوتری تبدیل شد که در آن کاربران توانایی آنلاین بازی کردن با یکدیگر را دارند،همچنین سازندگان بازی‌های متعدد بعد از مشاهده‌ی پیشرفت چشم‌گیر این اپلیکیشن، شروع به سرمایه‌گذاری و ارائه‌ی بازی‌هایشان بر روی آن کردند.

آیا درآمد استیم محدود به معرفی و فروش بازی است؟

سازندگان استیم فقط به معرفی و فروش بازی‌های کامپیوتری قانع نبودند و سعی در ایجاد راه‌حل‌های جدیدی برای درآمدزایی بودند.

امروزه استیم دارای بخش‌های مختلفی نظیر ورک‌شاپ و مارکت است که در آن کاربران می‌توانند آیتم‌هایی که از بازی‌ها بدست آورده‌اند را در بخش مارکت برنامه‌ی استیم به‌ فروش‌ گذارند.

پولی که از فروش آیتم‌ها بدست می‌آید در اکانت شخص ذخیره شده و از این پول فقط و فقط می‌توان جهت خرید آیتم یا بازی‌های تحت استیم استفاده کرد.

ورک‌شاپ بخشی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد هر آیتم یا مرحله‌ یا به طور کلی محتوای ساخته‌شده توسط کاربران دیگر که برای فروش گذاشته شده را خریداری کنند.

  1. به نقل از gamenews.ir : شرکت والو اعلام کرده از زمان لانچ استیم ورک‌شاپ در سال ۲۰۱۱ تا الان مبلغ خرید و فروش این بخش از مرز ۵۷ میلیون دلار نیز گذشته است.
برچسب‌ها: gameبازیکسب درآمداستیمsteam
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هومن کیا

هومن کیا

هومن کیا، دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد تهران جنوب است. او به مدت ۲ سال سابقه تولید محتوا و برنامه نویسی را دارد. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.