هواوی انتظار تحریم ایالات متحده را ندارد
در انتظار یک تصمیم مهم؛ ۸

هواوی انتظار تحریم ایالات متحده را ندارد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۱۲:۰۵ | ۵ دقیقه

کمپانی ZTE در ماه های اخیر مورد تحریم ایالات متحده قرار گرفته بود و به این ترتیب از دریافت برخی محصولات آمریکایی محروم شد.

نوپانا به نقل از دیجیاتو، به دنبال این اتفاق وضعیت کارخانه های شرکت چینی بحرانی شد. البته در نهایت ZTE توافق کرد که جریمه یک میلیارد دلاری به علاوه مبلغ تضمین 400 میلیون دلاری را بپردازد تا تحریم ها معلق شوند. اکنون هواوی در مورد تحریم هایی که ممکن است بر علیه آن اعمال شود، اظهار نظر کرده است.

نگرانی ایالات متحده در مورد دو شرکت ZTE و هواوی به سرقت اطلاعات از مشتریان و سازمان های آمریکایی باز می گردد. هواوی نیز از مدت ها پیش مورد غضب دولت مردان ایالات متحده قرار گرفته و از دید بسیاری از آنها تهدیدی برای امنیت ملی تلقی می شود. با این حال «کِن هو» از مدیران اجرایی هواوی به روزنامه فرانسوی Le Journal du Dimanche اعلام کرده که انتظار ندارد تنبیه مشابه با ZTE بر هواوی نیز اعمال شود.

بر خلاف ZTE که به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران و کره شمالی محکوم شده بود، هو معتقد است که هواوی از تمامی قوانین و مقررات ارائه شده توسط اروپا، ایالات متحده و سازمان ملل پبروی کرده. با این حال در اویل اردیبهشت ماه سال جاری میلادی بود که وال استریت ژورنال گزارش کرد هواوی توسط وزارت دادگستری ایالات متحده تحت تحقیق قرار گرفته تا دریابند آیا تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرده یا خیر.

تحریم هواوی

 

هو اعلام کرده از آنجایی که هدف هواوی استفاده از بهترین فناوری ها است به این ترتیب به خرید چیپ های آمریکایی در سال جاری میلادی ادامه خواهد داد. البته فراموش نکنیم که گزارش شده بود این کمپانی چینی در حال کار روی سیستم عامل اختصاصی خود است، به نظر می رسد در صورتی که شرکت از دریافت حق استفاده از اندروید محروم شود، شاید بتواند بر سیستم عامل بومی خود تکیه کند.

علاوه بر این هواوی از چیپست های کایرین ساخت خود برای گوشی های هوشمندش بهره می برد، با این حال در طراحی رم، مودم LTE و کنترلر های شارژ باتری به کمپانی های آمریکایی وابسته است.

هواوی که اکنون سومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان به شمار می رود، قصد دارد تا سال 2021 با غلبه بر اپل و سامسونگ به جایگاه اول دست پیدا کند، البته با توجه به اینکه چند ماه قبل با زمزمه هایی از سوی دولت آمریکا، عرضه گوشی های میت 10 پرو در لحظات آخر توسط اپراتورهای AT&T و ورایزن لغو شد، به نظر می رسد دستیابی به این هدف مشکل تر از پیشبینی ها باشد.

برچسب‌ها: تحریمفناوریهواوی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.