آژانس فضایی اروپا از ۵۰۰ استارت‌آپ حمایت می‌کند
مرتضی براری مطرح کرد: ۸

آژانس فضایی اروپا از ۵۰۰ استارت‌آپ حمایت می‌کند

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۱۷:۴۳ | ۵ دقیقه

رییس سازمان فضایی ایران در صنعت فضایی ایران در نشستی مشترک با مدیران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: «جایگاه ویژه ای در جایگاه علمی کشور دارد.»

نوپانا به نقل از پارک علم وفناوری دانشگاه تهران، دکتر براری رییس سازمان فضایی کشور و هیات همراه ظهر روز چهارشنبه 23 خردادماه در نشستی مشترک با مدیران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: در عصر تجاری فضا، همه کشورها به دنبال افزایش سهم خود در اقتصاد فضا هستند، اقتصاد فضایی در بریتانیا در سال 2003 شش و نیم و در سال 2017 به چهارده میلیارد پوند رسیده است و برنامه ریزی آن است که در سال 2030 به 30 میلیارد پوند برسد. ما هم به دنبال افزایش سهم کشور در اقتصاد فضایی هستیم و باید سازوکار آن را فراهم کنیم تا باعث رشد این اقتصاد شویم. 

وی افزود:  این صنعت با وجود تمامی محدودیت ها، دستاوردهای برجسته ای در زمینه های مختلف؛ اعم از تربیت نخبگان و دستیابی به فناوری های طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره ها و کاوشگرها و ایجاد زیرساخت های بومی پیچیده را در کارنامه خود دارد.

براری افزود: به گفته مراجع معتبر بین المللی، ایران در حوزه فضایی جزو کشورهای دارنده چرخه کامل بومی فناوری و قدرت های نوظهور این عرصه است که با توجه به ظرفیت های موجود می تواند یکی از بازیگران جدی این حوزه در سطح بین المللی در سال های آتی باشد. 

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: اکنون بیش از چند هزار نفر از جوانان و نخبگان کشور در بخش های مختلف پژوهشی اعم از دانشگاهی، دفاعی، صنعتی و دانش بنیان مجری برنامه ها و پروژه های فضایی کشور بوده که با تصویب نقشه جامع علمی و سند جامع توسعه هوافضای کشور تلاش می کند. 

وی با اشاره به اینکه  فضا به سمت کارآفرینی و نوآوری روی آورده است ادامه داد: به همین دلیل آژانس فضایی اروپا 500 استارتاپ را حمایت میکند. امروزه فضا و IT باهم پیوستگی دارند و در حال تعامل با یکدیگر هستند.

وی درباره تعامل و همکاری با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: سازمان این آمادگی را دارد که سهم پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را در اقتصاد فضا رونق بخشد و تعامل با پارک افزایش یابد.

رئیس سازمان فضایی خاطرنشان کرد، توسعه ماهواره های فضایی علاوه بر ایجاد امکان ارائه خدمات در حوزه های مختلف همچون ارتباطات، اقتصاد، کشاورزی، صنعت و معدن، مدیریت بلایا، محیط زیست بر اشتغال و کارآفرینی نیز موثر است. به همین جهت با برگزاری رویدادهای کارآفرینی میتوانبیشترین نقش را در چالش های جدی کشور ایفاد کند

وی اعلام کرد: سازمان آمادگی دارد به شرکت ها که سرویس های خاص و سرویس های سفارشی دارند کمک کند به سرویس های همه گیر در جهت رشد اقتصاد  تغییر مسیر دهند.

برچسب‌ها: استارت‌آپرییس سازمان فضایی ایران مرتضی براریآزانس فضایی اروپا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.