رویداد آسانسور فضایی دیجی‌کالانکست در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد
همکاری بخش خصوصی، دانشگاه و دولت؛ ۸

رویداد آسانسور فضایی دیجی‌کالانکست در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۷:۰۱ | ۳ دقیقه

آکادمی دیجی‌کالا (دیجی‌کالا نکست) با همکاری سازمان فضایی ایران برنامه طوفان فکری در حوزه فضایی و تکنولوژی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار کرد.

نوپانا به نقل از دیجی‌کالامگ، این نشست ساعت ۱۰ تا ۱۳ پنجشنبه ۱۸ مهر ماه ۱۳۹۸ در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور دکتر مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران، دکتر روح الله رحمانی، معاون نوآوری دیجی‌کالا، دکتر سید مصطفی صفوی، مدیر پروژه ماهواره پیام و جمعی از متخصصان و کارشناسان دیجی‌کالا نکست و سازمان فضایی ایران برگزار شد.

پیش‌بینی‌های علمی و فناورانه نشان می‌دهد که احتمالا تا ۳۰ سال آینده رویای آسانسورهای فضایی به واقعیت می‌پیوندد و فضای خارج از جو زمین برای انجام ماموریت‌های فضایی بیش از همیشه در دسترس خواهد بود. در حال حاضر هم نمونه‌های آزمایشی در بالابرهای فضایی طراحی شده و در حال تحقیق و توسعه است.

هدف از برگزاری این نشست یافتن راه‌های ورود به فضا و نیازهای این صنعت در آینده، مزیت‌های دستیابی به فضا و امکان فرستادن فضانوردان به فضا، راه‌اندازی مرکز فناوری فضایی و توسعه حمل و نقل فضایی بود. در طول برنامه اساتید و متخصصان علوم فضایی، فناوری و آینده پژوهی در تجاری‌سازی فضایی در مورد لزوم توجه به برنامه‌های فضایی و مزیت‌های دستیابی به فضا صحبت کردند. بعد از آن هم دانشجویان رشته‌های هوافضا، مکانیک و دیگر علاقه‌مندان به علوم فضایی ایده‌های خود را در مورد ایده آسانسور فضایی مطرح کردند تا از میان ایده‌ها، راه‌های خلاقانه برای ورود به فضا بررسی شود. این نشست‌های مرکز نوآوری دیجی‌کالا (دیجی‌کالا نکست) بعد از این با محور فناوری‌های فضایی و با همکاری سازمان فضایی ایران در دانشگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها: آسانسور فضاییدیجی‌کالانکستسازمان فضایی ایرانروح‌الله رحمانی مرتضی براری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.