رویداد استارت‌آپی برای احیای دریاچه ارومیه
در قالب جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال برگزار می‌شود ۸

رویداد استارت‌آپی برای احیای دریاچه ارومیه

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۱۲:۰۵ | ۳ دقیقه

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: در سال ۱۳۹۷ برگزاری جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال با موضوع دریاچه ارومیه در قالب یک ماراتن و رویداد استارت‌آپی پیش‌بینی شده است.

نوپانا، به نقل از مرکز توانمندی کسب‌وکارهای نوپای فاوا: سیدجعفر ایرانی بیان کرد: پژوهشگران جهاد دانشگاهی گیاهان کم‌آب‌بر سازگار با شرایط اقلیمی را شناسایی کرده‌اند و در فاز بعدی نسبت به معرفی آن‌ها به کشاورزان حوضه آبریز دریاچه ارومیه اقدام می‌کنند.

او ادامه داد: تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی در این روستاها به روستائیان آموزش داده می‌شود.

ایرانی هدف اصلی از اجرای این طرح را تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت گیاهان کم‌آب‌بر و تغییر الگوی کشت مناطق حاشیه دریاچه ارومیه برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی در قالب این طرح در پی تحقق شعار «مصرف آب کمتر و سوددهی بیشتر» است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اعلام این‌که محصولات تولیدی کشاورزان در این طرح به صورت تضمینی خریداری می‌شود، افزود: جهاد دانشگاهی نسبت به تجهیز کارگاه، خرید و استقرار دستگاه‌های فرآوری گیاهان دارویی کارهای لازم را انجام داده است.

او از برگزاری جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال با موضوع دریاچه ارومیه در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: برگزاری این جشنواره در قالب یک ماراتن و رویداد استارت‌آپی پیش‌بینی شده است.

ایرانی با تاکید بر اینکه برای احیای نگین آبی آذربایجان در کنار دولت تدبیر و امید هستیم، گفت: از تمامی ظرفیت‌های خود برای کمک به احیای دریاچه ارومیه بهره می‌بریم.

دریاچه ارومیه در قالب طرح احیای دریاچه ارومیه قرار است تا ظرف مدت ۱۰ سال به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شمسی شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین‌المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

برچسب‌ها: استارت‌آپدریاچه ارومیهجهاد دانشگاهیآذربایجان غربی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.