ابتکار هند برای حمایت از تفکر استارت‌آپی
از شرق آسیا: ۸

ابتکار هند برای حمایت از تفکر استارت‌آپی

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۹:۳۳ | ۳ دقیقه

دولت هند با هدف بهبود عملکرد استارت‌آپ‌های این کشور، یک سیستم ویژه برای حمایت از تفکر استارت‌آپی راه‌اندازی کرد.

نوپانا، به نقل از اکوسیستم: از آنجا که استارتآپها به عنوان رویکردی مدرن در جهان شناخته میشوند، بعضی از دولتها با هدف رونق هرچه بیشتر این کسب و کارها به دنبال راهکارهای برای حمایت از آنها هستند. هندوستان که در حال حرکت از کشوری متوسط به سوی یک کشور صنعتی و سرمایهداری است، به منظور بهبود عملکرد استارتآپها، اقداماتی ویژه اتخاذ کرده است. اصلیترین اقدام هند در جهت حمایت از این کسب و کارها، استفاده از یک اتاق فکر دولتی است.

این اتاق فکر باعث میشود فناوریهایی که در آینده قرار است رشد و توسعه پیدا کنند، شناسایی و به استارتآپهای نوپا معرفی شوند. این سیستم که با نظارت مستقیم وزارت کار هندوستان و با همکاری مراکز دولت الکترونیک انجام خواهد شد، میتواند الگویی موفق برای دیگر کشورها باشد.

این موضوع حتی میتواند تاثیری مثبت در جایگاه هند در سازمان تجارت جهانی بگذارند و وضعیت بیتحرک این کشور در قبال قوانین این سازمان را تغییر بدهد. از طرف دیگر پیشرفت صنایع تجارت الکترونیک در هندوستان، ظرفیت بالای این کشور در این زمینه را نشان میدهد. هند در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی توانست در تجارت الکترونیک۱۹.۱ درصد رشد داشته باشد، به این ترتیب ارزش این بازار در این کشور به ۳۳ میلیارد دلار رسید. بخش عمدهای از این بازار مدیون استارتآپهاست و شاید این اقدام دولت هند را بتوان راهکاری برای توسعه این بخش دانست.

برچسب‌ها: استارت‌آپهندفرهنگ استارت‌آپی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.