آدیداس در پی آن است تا با تعطیل کردن فروشگاههای فیزیکی خود در سالهای آینده، تمرکز خود را روی فروش آنلاین افزایش دهد.
نوپانا، به نقل از زومیت: کسپر روستد، مدیرعامل گروه آدیداس در گفتگویی با فایننشال تایمز اعلام کرده که این کمپانی در نظر دارد تا توجه بیشتری را معطوف فروش آنلاین کند. این کمپانی آلمانی در نظر دارد تا طی سالهای آینده فروشگاههای فیزیکی خود را تعطیل کرده و محصولات خود را بیشتر بصورت آنلاین راهی بازار کند.
روستد به این نکته اشاره کرد که طی سالهای آینده آدیداس تعداد فروشگاههای فیزیکی خود را کاهش خواهد داد، حال آنکه کیفیت این فروشگاههای فیزیکی بیش از پیش افزایش پیدا میکند. روستد در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:«وبسایت آدیداس مهمترین فروشگاهی است که ما در سطح جهان در اختیار داریم.»
آدیداس برنامهریزی کرده تا میزان فروش آنلاین محصولات خود را از ۱.۶ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۴ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش دهد. از جملهی اقدامات آدیداس برای دست یافتن به این هدف، استخدام بیش از ۲۰۰ نفر در حوزهی فروش دیجیتال است. همچنین باید به افزایش همکاری با فروشگاههای آنلاین مطرحی اشاره کرد که در کشورهای مختلف فعالیت میکنند.
به گزارش فایننشال تایمز، آدیداس در سراسر جهان بیش از ۲٫۵۰۰ فروشگاه رسمی را در اختیار داشته و بیش از ۱۳٫۰۰۰ فروشگاه تحت لیسانس این کمپانی فعالیت میکنند.
کسپر روستد، از سال ۲۰۱۶ میلادی و پس از جدا شدن از هِنکل، سمت مدیریت عاملی در آدیداس را بر عهده گرفته است. آدیداس موفق شده تا طی سال ۲۰۱۷ میلادی درآمدی ۲۱.۲ میلیارد یورویی را به دست بیاورد که در مقایسه با سال پیش از آن افزایش پیدا کرده است. یکی از چالشهای بزرگ آدیداس، فائق آمدن بر نایکی است که بازار آمریکای شمالی را در اختیار خود دارد.