نوآوری جدید آدیداس در رویداد نوآورانه باشگاه بایرن‌مونیخ
با هدف افزایش تعامل با دوست‌داران ورزش ۸

نوآوری جدید آدیداس در رویداد نوآورانه باشگاه بایرن‌مونیخ

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

تیم مورد حمایت آدیداس در رقابت‌های نوآورانه هک‌دیز (HackDays) باشگاه بایرن مونیخ آلمان، رتبه نخست را کسب‌ کرد و حاصل تلاش آن‌ها پلتفرمی برای افزایش تعامل با ورزش‌دوستان است.

نوپانا: اولین دوره رویداد هک‌دیز (HackDays) باشگاه بایرن‌مونیخ آلمان در تاریخ ۱۹ الی ۲۲ ژانویه برگزار شد و تیم بیت آدیداس (Beat Adidas) مقام نخست این رقابت‌ها را به دست آورد.

رویداد هک‌دیز رویدادی است که در آن، کارشناسان رشته‌های مختلف با هدف رفع مشکلات فنی، تجاری و توسعه نرم‌افزار‌های نوآورانه و خلاقانه کار می‌کنند. این رویداد به هفت بخش تقسیم شده بود و این تیم با حمایت آدیداس در آن شرکت کرد.

آدیداس با این چالش که تلفن‌همراه چگونه می‌تواند بر کسب‌وکار تاثیرگذار باشد و میزان تبادلات را برای برند تجاری افزایش دهد، وارد رویداد شد. آنها برای برنده شدن در این رویداد، تیم آدیداس چلنج (Adidas Challenge) را برای چهار روز انتخاب کردند.

ابتدا اعضای تیم یک کاربر مجازی ایجاد کردند و آن را جن زد (Gen Z) نامیدند. جن زد یک بازیکن فوتبال خیابانی است که خانه خود را بدون تلفن‌همراه ترک نمی‌کند اما می‌خواهد تجربه‌های جدید کسب کند. با این کار آنها از مخاطبان خود فیدبک دریافت می‌کردند.

کریستوف هامسن، مدیر این برنامه در مصاحبه‌ای می‌گوید: «ایده ما این است که تعامل و تجربه مردم در هنگام کار با وسایل آدیداس را به نمایش بگذاریم. اغلب افراد آدیداس را به‌عنوان یک تولیدکننده و فروشنده لباس ورزشی می‌شناسند؛ اما ما سعی داریم با اطلاع‌رسانی سریع، یک ارتباط بین برند و مردم ایجاد کنیم.»

این برنامه از کاربران خود می‌خواهد یک کار چالش برانگیز را انجام دهند و زمانی که فرد این کار را انجام دهد، یک هدیه از طرف باشگاه بایرن‌مونیخ و آدیداس دریافت می‌کند.

هامسن می‌گوید: «ما با این کار جوانان را به چالش می‌کشیم؛ اگر با موفقیت از آن عبور کنند، ۱۵ دلار پاداش دریافت می‌کنند. همچنین ممکن است این چالش‌ها ورزشی باشند یا نباشند. مثلا به کاربر گفته می‌شود ۱۰ حرکت اسکات را در ۲۰ ثانیه انجام دهند و اگر موفق شوند، ۱۵ دلار از باشگاه بایرن‌مونیخ برای خرید پیراهن دریافت می‌کنند.»

در بخشی از این برنامه از کاربر پرسیده می‌شود که آیا تمایل به ادامه چالش دارد یا خیر؟ اگر پاسخ فرد مثبت باشد، چالش جدید برایتان ایجاد می‌شود؛ از طرف ادیداس با فرد تماس گرفته می‌شود و کاربر نمی‌داند چه کاری را در کجا باید انجام دهد و پاداش آن چیست.

بایرن‌مونیخ در دیدار با تیم وردربرمن از این برنامه در ورزشگاه خانگی خود، آلیانز آرنا، به صورت آزمایشی استفاده کرده است.

منبع

(همچنین بخوانید: الکلاسیکو؛ رقابت تکنولوژی‌ها در مسابقه فوتبال!)

برچسب‌ها: تعامل با مخاطبtechnologyآدیداسبایرن مونیختکنولوژی ورزشیفناوریرویداد استارت‌آپی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.