هر فروشگاه اینترنتی، استارت‌آپ نیست
مرز میان فروشگاه‌های آنلاین و استارت‌آپ‌ها؛ ۷

هر فروشگاه اینترنتی، استارت‌آپ نیست

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۵/۱۳ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

هر فردی که اپلیکیشن یا سایتی را برای فروش محصولات به صورت آنلاین راه‌اندازی می‌کند، بنیان‌گذار یک استارت‌آپ نیست.

نوپانا به نقل از اقتصادآنلاین: شاید تا چند سال پیش کسی که در بستر اینترنت فروش محصولات خود را انجام می‌داد، کار سختی در پیش داشت و احتمال موفق شدن آن کم بود، اما در یکی دو سال اخیر با ترویج فروش اینترنتی و تغییر تدریجی فرهنگ مردم به استفاده از فروشگاه‌های آنلاین و کسب‌وکار‌های اینترنتی، کار افرادی که وارد این حوزه می‌شوند، آسان‌تر شده است و می‌توانند با دقت بالاتری برنامه‌ریزی کنند و اهداف‌شان را جامه عمل بپوشانند. به همین دلیل است که به فروشگاه‌ و کسب‌وکار‌ اینترنتی‌ که فاقد ایده خلاقانه‌ باشد، نمی‌توان استارت‌آپ گفت، چراکه اساسا ماهیت استارت‌آپ عدم اطمینان و پیش‌بینی دقیق است.

هر فردی که اپلیکیشن یا سایتی را برای فروش محصولات به صورت آنلاین راه‌اندازی می‌کند، بنیان‌گذار یک استارت‌آپ نیست. استارت‌‌آپ شرایط ویژه‌ای دارد. تغییر در ساختار کسب‌وکار سنتی، استارت‌آپی شدن نیست و نباید تغییر در ساختار کسب‌وکار را با این واژه نام‌گذاری کنیم.

مزایای کسب‌وکار‌های اینترنتی

عدم وجود محدودیت جغرافیایی: برخلاف روش‌های سنتی که شما را محدود به عرضه محصولات در محل خاصی می‌کرد، شما در این نوع از کسب‌وکارها محدودیتی ندارید و می‌توانید در شهر‌ها و حتی کشور‌های دیگر محصولات خود را عرضه کنید، بدون اینکه در آنجا دفتری داشته باشید.

امکان شخصی‌سازی محصولات: شما می‌توانید براساس انتخاب‌هایی که مشتریان می‌کنند و تقاضاهایی که دارند، محصول یا خدمت‌تان را شخصی‌سازی کنید.

ایجاد یک راه ارتباطی با مشتریان: به‌عنوان مثال دیجی‌کالا را در نظر بگیرید. شما زمانی که از این سایت خریدی می‌کنید، ارتباط‌تان با این سایت به پایان نمی‌رسد و ایمیل‌ها، پیشنهاد‌ها و... زیادی دریافت می‌کنید که باعث می‌شود به مشتری پروپاقرص دیجی‌کالا تبدیل شوید.

گفتنی‌ است نداشتن محدودیت زمانی، دور کاری، سود و درآمد بیشتر، چند شغله بودن و راه‌اندازی با سرمایه کم از دیگر مزایای کسب‌وکارهای اینترنتی‌ است.

حتما لازم نیست برنامه‌نویس باشید

نکته‌ بعدی این است که بنیان‌گذار یک فروشگاه اینترنتی، حتما نباید توانایی‌های فنی برنامه‌نویسی و کدنویسی داشته باشد. با بررسی‌های گسترده‌ و پرسش و پاسخ‌ از صاحبان این نوع کسب‌وکار‌ها، به این نتیجه رسیدیم که شما به‌عنوان بنیان‌گذار یک کسب‌وکار اینترنتی لزوما نباید دانش فنی داشته باشید و می‌توانید تیمی از افراد مختلف با توانایی‌های مکمل کنار هم جمع کنید.

(همچنین بخوانید: رقابت تنگاتنگ فروشگاه‌های آنلاین داخلی و بین‌المللی)

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کارفروشگاه‌های اینترنتیکسب‌وکارهای اینترنتیonline business
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.