چرا غول‌های سنتی از کسب‌وکارهای نوپا می‌ترسند
انتشار کتابی جدید درباره استارت‌آپ‌ها ۸

چرا غول‌های سنتی از کسب‌وکارهای نوپا می‌ترسند

توسط علی موسوی | ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ - ۱۶:۳۵ | ۳ دقیقه

برای موفقیت، شرکت‌های بزرگ را تحت نظر داشته باشید اما از آن‌ نترسید.

نوپانا به نقل از هفته‌نامه شنبه: یک نویسنده آمریکایی به‌تازگی کتابی درباره دنیای مجازی، استارت‌آپ‌ها و نقش آن‌ها در تغییر دنیای اطراف ما نوشته است. این کتاب در میان شرکت‌های استارت‌آپی طرفداران زیادی پیدا کرده است. شاید به‌این‌خاطر که به آن‌ها می‌گوید دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد.

نویسنده این کتاب معتقد است نباید نگران آینده‌ای بود که این کسب‌وکارها رقم می‌زنند: «اگر خودروسازان مانند پیشینیان خود برای حمل‌و‌نقل فقط به اسب‌ فکر می‌کردند، امروزه اتومبیل‌ها وجود نداشتند. همان‌طور که اگر ما همچنان به مایکروسافت قناعت می‌کردیم استارت‌آپ‌ها، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی ایجاد نمی‌شدند.» در نتیجه وی احترام به آن‌ها را ضروری می‌داند.

در این کتاب آمده که در دنیای دیجیتال امروز تنها در سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۰ استاد و دانشمند شغل اصلی خود را رها کرده‌ و به‌دنبال را‌ه‌اندازی کسب‌و‌کاری نو رفته‌اند. ضمن اینکه تعداد افراد خلاقی مثل استیو جابز یا مارک زاکربرگ بیشتر شده, آن‌ها سعی می‌کنند ایده‌هایشان را برای پیشبرد اهداف خود به کار ببرند و کسب‌و‌کار خود را به راه بیاندازند. درنتیجه دل بستن به شغل‌های پشت‌میزی و کار کردن برای دیگران معنایی ندارد.

نویسنده این کتاب معتقد است برای موفقیت لازم است شرکت‌های بزرگ را تحت نظر داشت اما از آن‌ها نترسید. قطعا ظهور کسب‌وکارهای نوپا برای چنین شرکت‌هایی تهدید محسوب شده برای مقابله وارد عمل می‌شوند، اما نمی‌توانند همه آن‌ها را حذف کنند. درنتیجه برای دوام در این بازار رقابتی راهی به‌جز استقبال از خلاقیت نخواهند داشت.

اگر کسب‌وکار خود را به‌راه انداخته‌اید و احتمال آینده‌ای درخشان را می‌دهید، از تلاش خسته نشوید. از ایده‌هایتان نترسید؛ به آ‌ن‌ها پروبال دهید و اجازه دهید راه را برای تغییر باز کنند.

برچسب‌ها: جهاناستارت‌آپکسب‌و‌کاررسانه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علی موسوی

علی موسوی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه تهران است. او در زمینه کسب‌و‌کار‌های نوپا فعال است و به تولید محتوا می‌پردازد.