اراده دولت حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان است
معاون اول رئیس جمهوری: ۸

اراده دولت حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۱۱:۵۹ | ۴ دقیقه

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به بازدید خود از دستاورد های پارک فناوری پردیس گفت: مجموعه‌ای که در این پارک مورد بازدید قرارگرفت برای هر ایرانی علاقه مند به آینده و توسعه کشور نقطه قوت و دلگرم کننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به بازدید خود از دستاوردهای پارک فناوری پردیس گفت: مجموعه‌ای که در این پارک مورد بازدید قرارگرفت برای هر ایرانی علاقه مند به آینده و توسعه کشور نقطه قوت و دلگرم‌کننده است و امیدوارم که پارک فناوری پردیس به یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های فناوری کشور با حجم بالای صادرات تبدیل شود. 

دکتر اسحاق جهانگیری در نشست با کارآفرینان، منتخبان استارت‌آپها و واحدهای دانش‌بنیان پارک فناوری پردیس اظهار داشت: اقتصاد ایران اقتصادی نفتی است و از زمانی که نفت در این کشور کشف و استخراج شد، یک منبع درآمدی مهم به وجود آمد که اقتصاد کشور به آن متکی شد.

وی افزود: متأسفانه اقتصاد کشور به طور جدی به درآمدهای نفتی متکی شد و در مواقعی که قیمت نفت افزایش یافت، دولتمردان دغدغه‌ای برای نحوه اداره کشور نداشتند، چرا که منابع سرشار درآمدهای نفت حتی ضعف های نحوه اداره کشور را می‌پوشاند. 

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: متأسفانه درآمدهای نفتی اجازه نمی‌دهد که حتی ضعف‌های نحوه اداره کشور مشخص شود و حتی اگر در مقطعی نظام کارشناسی کشور متلاشی و دچار آسیب شود کسی فکر نمی‌کند که اتفاق بدی افتاده و به این موضوع توجه نمی‌کند که تصمیمات نادرست ناشی از ضعف بدنه کارشناسی می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد. 
دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه دو خطر درآمدهای نفتی را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از این خطرات این است که ممکن است روزی درآمدهای نفتی به پایان برسد و کشور را مبتلا به فقر و فلاکت کند. 

وی افزود: زمانی می‌گفتیم که چاه‌های نفت را به روی برخی کشورها ببندیم و باورمان این بود که کشورهای نفتی می‌توانند از طریق عدم فروش نفت غرب را تنبیه کنند، اما در سال‌های تحریم مشاهده شد که اتفاق عکس رخ داد و غربی‌ها با عدم خرید نفت ما را تحریم کردند و در تحریم سقف تعیین کردند که ایران نتواند بیش از یک میلیون بشکه نفت بفروشد. 
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما به ناچار باید به دنبال آن باشیم که اتکای اقتصاد کشور به نفت را کاهش دهیم و رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده‌اند که اقتصاد کشور نباید به درآمدهای نفتی متکی باشد. 

برچسب‌ها: معاون اول رئیس جمهورپارک فناوری پردیسدکتر اسحاق جهانگیریدرآمدهای نفتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.