50 روش بالابردن بازده کاری
قسمت دوم ۸

۵۰ روش بالابردن بازده کاری

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۱۰:۰۰ | ۰ دقیقه

بعضی از کارها ساده به نظر می‌رسند، اما انجام آن‌ها زندگی و کار شما را دگرگون می‌کند.

نوپانا: هیچ اهمیتی ندارد که تا امروز چه بازده‌ای داشته‌اید. از این به بعد فرصت را برای بیشتر کردن کارایی خود غنیمت بشمارید. قسمت دوم:

6- بی‌اهمیت‌ها را از برنامه حذف کنید

در محیط کار، بعضی از کارها لازم است انجام شوند و بعضی دیگر خوب است که انجام شود. دسته دوم را کاملا حذف کنید. مگر اینکه زمان تعطیل زیادی داشته باشید. اولویت‌بندی کارها در این مورد به درد می‌خورد. یعنی کارهای خود را به درستی اولویت‌بندی کنید. با این روش چه بسا تعداد کارهایی که باید انجام دهید کمتر نیز بشوند.

7- لیست کارها را همراه خود داشته باشد

ممکن است یکی کارهای ضروری را فراموش کنید. یا حتی برعکس شاید بخاطر مشغله زیاد یادتان نماند که کاری را به اتمام رسانده باشید یا نه. در فهرست همراهتان بعد از اتمام هر کار علامت بزنید و آرشیوی از کارهای انجام شده را بایگانی کنید. هرماه با مرور این لیست‌ها، برای ادامه انگیزه بیشتری می‌گیرید. با این کار همچنین می‌توانید ایرادات خود را اصلاح کنید.

8- کارهای غیر ضروری را نیز بنویسید

در فهرستی جداگانه، کارهایی که قرار است در آینده انجام بدهید را بنویسید. یعنی چشم‌اندازی از برنامه کوتاه‌مدت خود داشته باشید. وقتی در کارهای روزانه وقت آزاد داشته باشید می‌توانید سراغ برخی از آن‌ها که امکان انجامش وجود دارد بروید. این کار روی سرعت پیشرفت شما بسیار موثر است.

9- سیستم بازده شخصی داشته باشید

وقتی برنامه کاری خود را منظم کردید، این مدل شخصی که آموخته‌اید را به سایر همکاران خود نیز یاد بدهید. در فضایی مانند استارت‌آپ‌ها  که قرار است کار تیمی انجام شود، اگر همه این برنامه را داشته باشند، روحیه تیمی و سرعت رشد کسب‌وکار چندین برابر می‌شود.

10-  در ابتدا تاثیرگذار باشید

بعد از تاثیرگذاری سراغ بازده بالا و سودمندی بروید. تاثیرگذاری با انجام کامل و دقیق وظایف معنا پیدا می‌کند. بعد از آن بازده کار شما مشخص می‌شود. این یعنی سوددهی در کمترین زمان ممکن. هیچ بازده‌ای بدون انجام کارهای موثر و بااهمیت رخ نمی‌دهد.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

50 روش بالابردن بازده کاری: (قسمت اول)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا