ایجاد ۱۵۰ هزار شغل در حوزه فضای مجازی
روزنامه خوانی ۸

ایجاد ۱۵۰ هزار شغل در حوزه فضای مجازی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۱۱:۴۰ | ۵ دقیقه

دولت از سال ۹۳ حرکتی را در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی آغاز کرد تا زیرساخت‌های توسعه کشور ایجاد شود و از ابتدای سال ۹۵ تا شش ماهه نخست سال ۹۶ در حوزه فضای مجازی ۱۵۰ هزار شغل ایجاد شده است.

به گزارش روزنامه ایران، وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات در سفر به‌یزد گفت: دولت از سال ۹۳ حرکتی را در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی آغاز کرد تا زیرساخت‌های توسعه کشور ایجاد شود و از ابتدای سال ۹۵ تا شش ماهه نخست سال ۹۶ در حوزه فضای مجازی ۱۵۰ هزار شغل ایجاد شده است. به‌گزارش «ایران»، محمد جواد آذری جهرمی در نشست شرکت‌ها، استارتاپ‌ها و فعالان حوزه ICT استان یزد با اشاره به آمارهای جهانی در سال ۲۰۱۷ خاطرنشان کرد: در ایجاد کسب و‌کارهای نوپا که مبتنی بر خلاقیت و ‌نیروی انسانی است شاخص‌های ایران سه برابر منطقه و دو برابر شاخص‌های جهانی است.

بالاترین مقام مسئول حوزه ICT شرط لازم برای ایجاد کسب و‌کارهای نوپا را خلاقیت دانست و گفت: البته شرط لازم برای توسعه آن وجود اکوسیستم است تا بتواند این کسب و کارها را رشد دهد.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به آمار کاهش اشتغال در اقتصاد صنعتی و‌کشاورزی نسبت به میزان سرمایه‌گذاری نیز تصریح کرد: تنها حوزه‌ای که در مقایسه با میزان سرمایه‌گذاری انجام شده، از رشد اشتغال برخوردار بوده، بخش خدمات است که فناوری اطلاعات نقش بسیاری در آن دارد.  وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به اینکه ابلاغ استفاده از ضد بدافزار(آنتی ویروس) بومی یک دستور حاکمیتی برای بخش دولتی است، گفت: وجود اکوسیستم برای رشد کسب و‌کارهای نوپا شرط لازم و خلاقیت شرط کافی است.

آذری جهرمی افزود: امنیت برای ما بحث حاکمیتی است و همه کشورها در حوزه‌های دفاعی مباحث حاکمیتی خود را دارند و اگر می‌گویند از ضد بدافزار بومی استفاده شود، این یک دستور حاکمیتی است.
 وی با اعلام اینکه باید توان خود را در عرصه حاکمیتی بالا ببریم، افزود: این ابلاغ در زمینه استفاده از ضد بدافزار بومی فقط مختص بخش دولتی است و بخش خصوصی الزامی در این مورد ندارند.
 آذری جهرمی با بیان اینکه در عرصه سرویس‌های اقتصادی نباید رقابت را از بین ببریم، اظهار کرد: در هر عرصه‌ای نمی‌توان اعمال حاکمیت کرد. لذا احترام اکوسیستم را باید نگه داریم و بر مبنای آن حرکت کنیم و قیاس «پادویش» در مقابل سایر اپلیکیشن‌ها نیاز حاکمیتی و‌صنایع دفاعی ماست.

 وزیر ارتباطات همچنین سه ضلعی اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ را سه ضلعی توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و افزود: امروز استعدادهای ما از دنیا عقب ماندگی ندارند اما تجربه شکست عرصه صنعتی در ورود به حوزه مخابرات را داریم و‌می‌توانیم از آن درس بگیریم. زمانی سازندگان داخلی جلوتر از شرکت‌هایی چون سامسونگ سوئیچ تولید می‌کردند اما امروز وضع به گونه دیگری است. عضو‌کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه برای ایجاد اکوسیستم باید گفتمان اقتصاد دیجیتال را در کشور‌حاکم کنیم، اظهار‌کرد: اگر خودمان را از هم‌اکنون آماده کنیم و فعالانه با آن برخورد کنیم در پنج سال آینده حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

برچسب‌ها: محمدجواد آذری جهرمیوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتفناوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.