جذابیت محصول در قفسه، کلید موفقیت برند‌ها در فروشگاه‌ها
شروعی برای برندسازی (قسمت صد و چهارم) ۸

جذابیت محصول در قفسه، کلید موفقیت برند‌ها در فروشگاه‌ها

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌ و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت صد و سوم:

جذابیت محصول در قفسه

به‌گزارش نوپانا، یکی از عوامل موفقیت برند‌ها در فروشگاه‌ها، ایجاد تمرکز به کمک طراحی و بسته‌بندی محصول است. توان یک برند در به‌کارگیری طراحی خاص خود برای متمایز‌شدن از رقبایش در قفسه فروشگاه‌ها را جذابیت محصول در قفسه می‌نامند. حضور بیش از ۲۵۰۰۰ محصول در یک فروشگاه متوسط، نشانگر اهمیت این موضوع است. 

(همچنین بخوانید: چگونه بازخورد بازاریابی کسب‌وکار را بسنجیم؟)

حمایت تبلیغاتی

اسپانسرشیپ یا حمایت تبلیغاتی به فرایندی گفته می‌شود که یک شرکت، بخشی یا کلیه هزینه‌های برگزاری یک رویداد را بر عهده ‌می‌گیرد؛ یک گروه، موسسه و یا ورزشکار را حمایت می‌کند و در قبال این حمایت، فرصت‌های تبلیغاتی ترفیعی به دست می‌آورد.

برندهای مستقل

به برند‌هایی که با سایر محصولات موجود در سبد محصولات یک شرکت، در ارتباط نیستند، برند مستقل گفته می‌شود. این برند‌ها به صورت مستقل، مدیریت و حمایت می‌شوند و لوگو، رنگ و استاند‌ارد‌های بصری خود را دارند. به علاوه در برخی موارد، معماری برند، برند‌های زیر مجموعه، محصولات و خدمات خود را دارند.

قسمت پیشین

قسمت صد و سوم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: برندینگکسب‌و‌کاربرندسازیتبلیغاتفروشبرند
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.