نگاهی بر برندسازی شنیداری و سهم از کیف پول
شروعی برای برندسازی (قسمت صد و سوم) ۸

نگاهی بر برندسازی شنیداری و سهم از کیف پول

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌ و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت صد و سوم:

سهم از کیف پول

به‌گزارش نوپانا، درصد مقدار پول خرج‌شده برای یک برند خاص از کل مقدار پول خرج‌شده توسط مصرف‌کنندگان را سهم از کیف پول می‌نامند. برای مثال، اگر فردی به طور متوسط ۵۰۰ دلار در ماه از طریق همه کارت‌های اعتباریش خرج کند، در حالی‌که ۲۵۰ دلار از این مبلغ از طریق ویزا کارت خرج‌ شده باشد، در این صورت ویزا کارت ۵۰% سهم از کیف پول مصرف‌کننده را به خود اختصاص داده است.

(همچنین بخوانید: چگونه بازخورد بازاریابی کسب‌وکار را بسنجیم؟)

برندسازی شنیداری

برند‌سازی شنیداری، استفاده از یک قطعه موسیقی و یا صدای خاص برای تشخیص و تبلیغ یک محصول یا شرکت است. برند‌سازی شنیداری، مستلزم تکرار کافی است و استفاده از این تکنیک، توسط شرکت‌ها رو به افزایش است. همچنین مشتریان بالقوه و بالفعل، این صداها را از طریق رادیو، تلویزیون، تبلیغات تحت وب‌سایت و زنگ موبایل خاص، می‌شنوند. برند‌سازی شنیداری یک سبک رایج است که بسیاری از شرکت‌های سازنده محصولات صوتی از آن استفاده می‌کنند.

قسمت پیشین

قسمت صد و دوم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: برندسازی شنیداریسهم از کیف پولبرندسازیبرندینگ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.