پکیج ۵۰ روش باانگیزه شدن
مجموعه مطالب استارت‌آپی؛ ۸

پکیج ۵۰ روش باانگیزه شدن

توسط مهدی بصیرت‌نیا | ۱۳۹۶/۱۱/۰۶ - ۱۰:۰۰ | ۸ دقیقه

پنجاه ترفند این پکیج که در وب‌سایت نوپانا تهیه شده است، به شما یاد می‌دهند که چگونه باانگیزه بمانید.

نوپانا: گاهی هم هدف دارید و هم برنامه‌ریزی کرده‌اید؛ اما پس از مدتی قوای شما تحلیل می‌رود و بی‌انگیزه می‌شوید. پنجاه ترفند این پکیج که در وب‌سایت نوپانا تهیه شده است، به شما یاد می‌دهند که چگونه باانگیزه بمانید.

قسمت اول: خاطرات مثبت را مرور کنید

وقتی درمورد شروع کار جدیدی تردید داشتید، به عقب برگردید و به بارهایی فکر کنید که کاری را با موفقیت به اتمام رسانده بودید و به‌خاطر بیاورید که از انجام آن چه اندازه خوشحال شدید. با مرور آن خاطرات متوجه می‌شوید که همیشه موانعی وجود دارد و غلبه بر آن‌ها چه لذتی در پی دارد.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت دوم: کارها را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید

در قدم اول که لازم است هدف بلندمدت خود را به اهداف کوتاه‌مدت تقسیم کنید. سپس هرکاری که لازم است انجام شود را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید. با این روش جهش‌های کوتاه خواهید داشت اما بعد از انجام هرکدام، برای بعدی انگیزه می‌گیرید.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت سوم: دلیل پیگیری هدف خود را به‌ یاد داشته باشید

فهرست برنامه‌های پیش‌رو و همچنین دلایل اهمیت هرکدام را برای خود بنویسید. برای خود تقویمی برای زمان‌بندی انجام برنامه‌ها درست کنید و در جایی که جلوی چشم‌تان باشد، بچسبانید. با این روش دلایل خود را همیشه مرور می‌کنید.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت چهارم: با ترس‌های خود روبرو شوید

تنها راه دور شدن از افکار منفی و انرژی پایین، این است که با ترس‌های خود روبرو شوید. تمام مواردی که شما را در راه رسیدن به هدف می‌ترساند و باعث اشتباه کردن شما می‌شود را بنویسید. یک‌بار به طور روشن با آنها روبرو شوید و به طور کامل آن‌ها را بشناسید.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت پنجم: در محیطی قرار بگیرید که افراد هم‌فکر شما حضور دارند

اگر احساس می‌کنید جسارت ابراز وجود و به اشتراک‌ گذاشتن اهداف خود با دوستان و همکاران را ندارید، با استفاده از برنامه‌های مختلف تلفن همراه و شبکه‌های مجازی، در محیطی قرار بگیرید که افراد هم‌فکر شما حضور دارند.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت ششم: محیط کار خود را جدی بگیرید

یکی دیگر از راه‌های بالا بردن انگیزه و جلوگیری از خستگی، تغییر دکوراسیون و توجه به محلی است که میز کار در آن قرار دارد. هوای محیط نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تا جایی که می‌توانید از نورهای طبیعی استفاده کنید و در دفتر کار، گیاهان مختلفی را پرورش دهید. هر ماه نیز تغییری هرچند کوچک در محل کار بدهید.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت هفتم: با برنامه‌ریزی تفریح کنید

اگر برنامه‌ریزی را فقط محدود به زمان کاری کنیم، نه تنها ممکن است برنامه ما بهم بریزد، بلکه این امکان وجود دارد که از تفریح و استراحت خود لذت نبریم. پس در برنامه‌ریزی هفتگی حتما زمان‌هایی برای استراحت فکر کنید و در برنامه آن‌ها را همانند زمان‌های کاری بنویسید.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت هشتم: تغذیه مناسب داشته باشید

غذاهایی بخورید که برای مغز مفید باشند. ماهی، گوشت، حبوبات و لبنیات را در برنامه غذایی خود داشته باشید. غذاها یا میوه هایی که آنتی‌اکسیدان بالایی نیز دارند را فراموش نکنید. به عنوان مثال، توت‌فرنگی به سرحال بودن و تمرکز ذهنی کمک می‌کند.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت نهم: به دیگران کمک کنید

به دیگران کمک کنید. برای مدیریت این کار از خانواده، دوستان و همکارانی که به کارهای خیرخواهانه علاقمند هستند شروع کنید. این مدل کارها را در کسب‌وکار خود نیز انجام دهید. هرچه دور خود انسان‌های مشتاق بیشتری جمع کنید، انگیزه شما بیشتر می‌شود.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت دهم: از کار خود لذت ببرید

رسیدن به یک هدف ممکن است دشوار باشد، اما این‌کار شما را نابود نمی‌کند. اگر یک هدف شما را از بین ببرد، نباید از اول سراغ آن رفت. قبل از شروع کار به این فکر کنید که قرار است از کار خود لذت ببرید و این اصل را سرلوحه انتخاب خود قرار دهید.

ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.

(همچنین بخوانید: پکیج رفتار حرفه‌ای در محیط کار)

برچسب‌ها: پکیج استارت‌آپیایجاد انگیزهروانشناسیموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار است. او در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گرافیک و مدیریت و بازاریابی محتوا فعالیت دارد. مهدی بصیرت‌نیا سابقه تولید محتوا در حوزه علم و فناوری و مدیریت توزیع محتوا در چند پایگاه اطلاعاتی معتبر را در کارنامه خود دارد.