کافه‌بازار، دومین یونیکورن ایران خواهد بود؟
⁠⁣تک‌شاخ‌ها می‌آیند ۸

کافه‌بازار، دومین یونیکورن ایران خواهد بود؟

توسط مهدی بصیرت‌نیا | ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

حسام آرمندهی، مدیرعامل کافه‌بازار خبر داد که این استارت‌آپ نصف راه یونیکورن شدن را رفته است.

نوپانا: روز گذشته حسام آرمندهی، مدیرعامل کافه‌بازار، خبر داد که شرکت اروپایی «اینترنشنال اینترنت اینوستمنت» یا همان IIIC ماه‌های آینده و پس از پایان یافتن روند قانونی و اداری مورد نیاز، مبلغی معادل ۳۸ میلیون یورو در مجموعه هلدینگ هزاردستان سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در ازای آن ۱۰ درصد از سهام این هلدینگ را در اختیار خود خواهد گرفت.

به گزارش نوپانا، شرکت «اینترنشنال اینترنت اینوستمنت» در واقع همان شرکت مستقر در هلند است که سال گذشته در ازای دریافت ۲۱ درصدی از دیجی‌کالا، ۱۰۰ میلیون دلار در این فروشگاه ایرانی سرمایه‌گذاری کرد و ارزش آن را به ۵۰۰ میلیون دلار رساند.

با نگاهی به رقم سرمایه‌گذاری و همچنین سهام دریافتی از سوی شرکت سرمایه‌گذار هلندی، مشخص است که ارزش دیجی‌کالا ۳۸۰ میلیون یورو برآورد شده که معادل ۴۶۴ میلیون دلار است.

آرمندهی نیز در گفت‌وگویش با دیجیاتو اشاره می‌کند که کافه بازار نصف راه یونیکورن شدن را آمده است: «زمانی که بتوانیم به ارزش یک میلیارد دلاری دست پیدا کنیم یونیکورن می‌شویم ولی به هیچ وجه تلاش نمی‌کنیم ارزش خود را بیشتر از آن چیزی که هست نشان دهیم. با این حال ما نصف راه را آمده‌ایم.»

گفتنی است این خبر در بازدید دکتر سورنا ستاری از مجموعه کافه بازار، منتشر شده است.

(همچنین بخوانید: دیجی‌کالا، اولین یونیکورن ایرانی می‌شود)

برچسب‌ها: دیجیکالاکافه‌ بازاراستارتاپاستارت‌آپسرمایه‌گذاریسرمایه‌گذاری خارجییونیکورن‌ استارت‌آپیتک‌شاخ استارت‌آپیاینترنشنال اینترنت اینوستمنتIIICهلدینگ هزاردستان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار است. او در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گرافیک و مدیریت و بازاریابی محتوا فعالیت دارد. مهدی بصیرت‌نیا سابقه تولید محتوا در حوزه علم و فناوری و مدیریت توزیع محتوا در چند پایگاه اطلاعاتی معتبر را در کارنامه خود دارد.