از آموزش زبان‌های مختلف تا هوشمندسازی گلخانه‌ها
۵+۱ استارت‌آپی؛ قسمت ۲۶ ۸.۷

از آموزش زبان‌های مختلف تا هوشمندسازی گلخانه‌ها

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۱۴:۰۰ | ۵ دقیقه

پنج به اضافه يک، گزارشی است كه در آن به معرفی و تحلیل پنج استارت‌آپ برتر خارجی و یک استارت‌آپ برجسته ایرانی می‌پردازیم.

نوپانا: در گزارش پنج به اضافه یک این هفته، سراغ استارت‌آپ بیلینگواپ (Beelinguapp) که استارت‌آپی در زمینه یادگیری زبان‌های مختلف است می‌رویم. همین‌طور به بررسی استارت‌آپ هلیکس (Helix) که یک ابزار سودمند برای دانشمندان و پژوهشگران است می‌پردازیم. در ادامه با استارت‌آپ میکروید (Makeroid) گریزی به نقش استارت‌آپ‌ها در ساخت و توسعه اپلیکیشن‌ها می‌زنیم. همچنین قصد داریم شما را با استارت‌آپ کوئیک‌کد (QuickCode) که مجموعه‌ای از فیلم‌های آموزشی است، بیشتر آشنا کنیم. علاوه بر این‌ موارد، استارت‌آپ ایمپری‌هوم (ImperiHome) را معرفی می‌کنیم که اپلیکیشنی برای کنترل خانه هوشمند است.

در پایان به بررسی استارت‌آپ ایرانی اسمارت‌بین که در زمینه هوشمندسازی گلخانه‌ها فعالیت می‌کند، می‌پردازیم.

با پنج به اضافه یک این هفته، همراه باشید:

۱. بیلینگواپ (Beelinguapp)

بیلینگواپ یک اپلیکیشن یادگیری زبان است که به شکل یک کتاب صوتی کار می‌کند. در این کتاب صوتی، یک متن به ۲ زبان مختلف، در ۲ ستون مجزا نمایش داده می‌شود و صدا و انیمیشن پخش می‌شود. صداها و ترجمه‌ها متعلق به افراد واقعی هستند. با این اپلیکیشن می‌توانید کتاب مورد علاقه خود را در ۲ زبان، خط به خط بخوانید و زبان جدیدی را یاد بگیرید.

۲. هلیکس (Helix)

به گزارش نوپانا، هلیکس یک دستیار صوتی مجازی برای فعالان حوزه علوم آزمایشگاهی است. محققان، دانشمندان و تکنسین‌های آزمایشگاهی با استفاده از این دستیار، به سادگی و تنها با استفاده از دستورات صوتی می‌توانند به اطلاعات ایمنی شیمیایی و آزمایشگاهی، دستورالعمل روش‌ها، پروتکل‌های چند مرحله‌ای و مجلات علمی دسترسی پیدا کنند.

۳. میکروید (Makeroid)

میکروید، ابزاری است که به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا بدون نیاز به کدنویسی اپلیکیشن بسازند. با این ابزار می‌توانید تنها با کشیدن و رها کردن بخش‌های مختلف و متصل کردن بلوک‌های مختلف، یک کد جدید بسازید و به‌آسانی اپلیکیشن خود را توسعه دهید.

۴. کوئیک‌کد (QuickCode)

کوئیک‌کد مجموعه‌ای از فیلم‌های آموزشی رایگان و دوره‌های آنلاین برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی مانند جاوااسکریپت، جاوا، پایتون، اندروید، آر و... است. در این مجموعه می‌توانید بهترین آموزش‌ها و دوره‌ها برای مدیریت پایگاه داده، توسعه اپلیکیشن‌های موبایل، ربات‌های چت، طراحی وب و داده‌کاوی را در این مجموعه پیدا کنید.

۵. ایمپری‌هوم (ImperiHome)

ایمپری‌هوم یک اپلیکیشن کنترل خانه هوشمند برای اندروید و آی‌او‌اس است. با این اپلیکیشن می‌توانید سیستم خودکار خانه خود را کنترل کنید و از طریق یک رابط قابل تنظیم، اجزای مختلف را به هم وصل کنید. حتی در خارج از منزل خود می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید.

۵+۱. اسمارت‌بین

با پلتفرم ایرانی اسمارت‌بین می‌توانید آب‌وهوای گلخانه خود را کنترل کنید. گلخانه‌داران از هر کجای دنیا می‌توانند با استفاده از یک نرم‌افزار تلفن همراه، یک کنترل پنل آنلاین و قرار دادن سنسورهایی در گلخانه، کیفیت آب‌وهوا و پارامترهای دیگر آن را مشاهده و تحلیل کنند.

قسمت پیشین:

قسمت ۲۵

برچسب‌ها: استارت‌آپمعرفی استارت‌آپ۵+۱ استارت‌آپیآموزشدستیار صوتی هوشمندبرنامه‌نویسیخانه هوشمندگلخانه هوشمند
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.