مشتریان هدف، فانوسی برای هدایت استارت‌آپ شما هستند
آن‌ها را راضی نگه دارید ۸

مشتریان هدف، فانوسی برای هدایت استارت‌آپ شما هستند

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۳:۰۰ | ۳ دقیقه

مشتریان هدف کسانی هستند که در طول زمان از همه به شما وفادارتر هستند. برای اینکه یک استارت‌آپ موفق داشته باشید باید این مشتریان را با خود همراه کنید.

نوپانا: مشتریان هدف کسانی هستند که در طول زمان از همه به کسب‌وکار شما وفادارتر هستند. برای اینکه یک استارت‌آپ موفق داشته باشید باید این مشتریان را با خود همراه کنید.

شما باید تمام تلاش خود را برای راضی نگه‌داشتن این مشتریان انجام دهید. این جمله را هیچ گاه فراموش نکنید: « مشتریان هدف فانوسی برای هدایت استارت‌آپ شما هستند». 

یکی از راه‌های یافتن مشتری هدف این است که از خود بپرسید برای کدام دسته از مشتریان نباید وقت گذاشت. در واقع با حذف تدریجی گروه‌های مختلف مشتریان یک یا ۲دسته در نهایت باقی می‌ماند که آنها مشتریان هدف شما خواهند بود. توجه داشته باشید که هیچ شرکتی نمی‌تواند همه مشتریان خود را راضی نگه‌ دارد و در نهایت برخی از مشتریان ارزش نگهداری برای شما را نخواهند داشت. در کسب‌وکار‌های گوناگون برای یافتن یک مشتری ماه‌ها و شاید سال‌ها زمان نیاز است و تنها در چند ثانیه می‌توان آن را از دست داد.

برای مثال یک شرکت بیمه موفق را در نظر بگیرید. این شرکت برای خدمت‌رسانی به بازار هدف خاصی از رانندگان ایجاد  شده است. در این شرکت نمایندگان مدام با مشتریان در تماس هستند و در مورد نیاز‌ها و خواسته‌های آنها اطلاعات جمع می‌کنند. همچنین برای تشویق مشتریان وفادار خود در ازای هر سه سال سابقه بیمه به آنها تخفیف می‌دهند. این نمونه بارزی از نگهداری مشتری وفادار است.

یکی دیگر از این تکنیک‌ها راه‌اندازی باشگاه مشتریان وفادار و دادن کارت‌هایی به مشتریان برای عضویت در این باشگاه است. شما تا جایی که می‌توانید باید از مشتریان خود حمایت کنید و سود خود از آنها را پایین بیاورید. آنها شما را به دیگر افراد جامعه نیز معرفی خواهند کرد و برای شما سودآور هستند.

(همچنین بخوانید: تصویر برند خود در ذهن مشتریان را با هویت برندتان تطبیق دهید)

برچسب‌ها: بازار هدفمشتری‌مداریمشتری وفادارمشتری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.