با آغوش باز از تغییرات ضروری در مسیر کسب‌وکار استقبال کنید
از تغییر کردن نترسید ۸

با آغوش باز از تغییرات ضروری در مسیر کسب‌وکار استقبال کنید

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۹/۱۵ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

تغییرات ضروری و پیش‌بینی نشده، همیشه در مسیر یک استارت‌آپ سبز می‌شوند! در چنین شرایطی استارت‌آپی پیروز میدان است که خود را با این تغییرات وفق دهد.

نوپانا: استارت‌آپ‌ها برای بقا باید به استقبال تغییرات ناگهانی بروند. یکی از ویژگی‌های استارت‌آپ نسبت به سازمان‌های بزرگ انعطاف‌پذیری آنها است. گاهی انعطاف‌پذیری در یک استارت‌آپ به قدری بالا است که می‌تواند ایده خود را به کلی تغییر دهد و وارد بازار کند.

به گزارش نوپانا، استارت‌آپ‌ها اگر توانایی تغییر و یا استقبال از آن را نداشته باشند بی شک از بین می‌روند. این اتفاقی است که حتی شرکت‌های بزرگ را نیز تهدید می‌کند. شرکت‌هایی مانند گوگل الگو‌های موجود خوبی در بازار هستند که همیشه از تغییرات استقبال کرده‌اند. آنها خود را با نیاز کاربران خود هماهنگ کرده و در بازار باقی ماندند.

اما همیشه انعطاف‌پذیری تعیین‌کننده بقای شما در بازار نیست. اتفاقی که در اینجا رخ می‌دهد مانند راز بقا در طبیعت است. گاهی شما باید شرایط را به نفع خود تغییر دهید. این کار بسیار دشواری است؛ اما متخصصان برندینگ آن را به خوبی فراگرفته‌اند و می‌توانید یاد بگیرید در بحران‌های پیش آمده چگونه از آن استفاده کنید.

برای داشتن روحیه انعطاف‌پذیر در استارت‌آپ خود باید تیم خود را به گونه‌ای تربیت کنید که به استقبال تغییرات بروند و از آن فرار نکنند. یکی از وظایف راهبر یک گروه استارت‌آپی تزریق این روحیه به گروه است. شما باید گروه را دائما در انتظار تغییری بزرگ (چه خوب و چه بد) قرار دهید.

در بحران‌های پیش‌آمده از گروه خود کمک بگیرید و سعی در پنهان کردن بحران‌ها از دید آنها نکنید. برخی بنیان‌گذاران معتقد هستند که اگر تنش‌ها به داخل گروه راه پیدا کنند کنترل شرایط از دست آنها خارج می‌شود. این دیدگاه درستی نیست. شما نباید یک‌تنه با مشکلات مواجه شوید. 

سعی کنید هنگام بروز مشکل، آن را با تمام افراد گروه درمیان بگذارید و شرایط را مانند یک مدیر عالی، مدیریت کنید. این کار تمرین خوبی برای شما و گروهتان خواهد بود. در این راه به‌نحوی رفتار آن‌ها را پرورش دهید که به دنبال راه حل باشند نه طرح دوباره صورت مسئله. شاید در آغاز کمی سخت باشد ولی در نهایت نتایج بدست آمده از این روش مدیریت استارت‌آپ، شگفت‌انگیز است.

(همچنین بخوانید: چگونه به یک ایده استارت‌آپی موفق برسیم؟)

برچسب‌ها: مدیریتراهبری کسب‌وکاراستارت‌آپاستارتاپتغییرات
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.