آینده درخشان اینترنت اشیا در ایران
از حوزه‌های قدرتمند و محبوب فناوری؛ ۸

آینده درخشان اینترنت اشیا در ایران

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۹/۱۷ - ۱۰:۰۰ | ۲ دقیقه

بدون شک اینترنت اشیا، موج بعدی تکنولوژی‌های نوین در دنیا است. اخیرا استارت‌آپ‌های ایرانی نیز با این موج همراه شده‌اند.

نوپانا: بدون شک جهان از ۲۰ سال پیش تا کنون، تغییرات چشمگیری در حوزه تکنولوژی کرده است. فناوری، سبک زندگی مردم را تغییر داده و عادت‌های جدیدی در آن‌ها ایجاد کرده است. البته در کنار این پیشرفت‌ها چالش‌هایی مانند حریم خصوصی و امنیت نیز پدیدار شده‌اند که در این نوشتار قصد بررسی آنها را نداریم.

با گسترش اینترنت و همه‌گیر شدن آن، اکنون تعریف جدیدی برای استفاده از آن پدیدار شده است. پژوهشگران این تعریف را اینترنت اشیا نامیدند. اینترنت اشیا بیانگر این است که شما در آینده می‌توانید هر شی را از راه دور و توسط اینترنت کنترل کنید و در سطوح بالا‌تر، اشیا به کمک اینترنت و هوش مصنوعی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. 

از این تکنولوژی می‌توان در زمینه‌های مختلفی همچون کنترل ترافیک، خانه‌های هوشمند، کنترل منابع انرژی و بیمارستان‌ها استفاده کرد. 

در کشور ما سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این زمینه انجام شده‌ است و شرکت‌های بزرگی در حال کار روی این سیستم‌ها هستند. در واقع سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها روی اینترنت اشیا، نشانگر آینده درخشان این حوزه در ایران است.

اکثر این شرکت‌ها با تمرکز بر شهر هوشمند به میدان آمده‌اند؛ پس اگر می‌خواهید به عنوان یک استارت‌آپ وارد این بازار شوید، پیشنهاد می‌کنیم که از بازار دیگری کار خود را آغاز کنید. همچنین سعی کنید راهکار‌های جدیدی در این زمینه ارائه دهید.

حوزه اینترنت اشیا حوزه بسیار وسیع و متنوعی است؛ با کمی خلاقیت می‌توانید به ایده‌ای نو و جذاب دست پیدا کنید که ارزش سرمایه‌گذاری داشته باشد. 

(همچنین بخوانید: قفل هوشمند با قابلیت ایجاد سطح دسترسی)

برچسب‌ها: IOTاینترنت اشیاتکنولوژیفناوریخانه هوشمنداستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.