چه کسی بهترین ماشین پرنده را می‌سازد؟
اوبر و تاکسی‌های پرنده؛ ۸

چه کسی بهترین ماشین پرنده را می‌سازد؟

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۱۷:۵۷ | ۴ دقیقه

«اوبر» برای پروژه ماشین‌های پرنده، یکی از مهندسان ناسا را استخدام کرد.

نوپانا: استارت‌آپ اوبر تصمیم گرفته است که در زمینه تولید ماشین‌های پرنده قدم بزرگی بردارد. به همین دلیل اخیراً یکی از مهندسان ناسا با نام مارک مور را استخدام کرده است.

مارک مور به مدت 30 سال در ناسا به عنوان مهندس هواپیما کار کرده است. او اخیراً در زمینه امکان ساخت هواپیماهای الکتریکی کوتاه‌برد با قابلیت فرود و پرواز عمودی (VTOL)، تحقیقات جالبی انجام داده بود.

جذب مهندس ناسا به این پروژه، آن‌هم بعد از کار تحقیقاتی‌اش، همه را شگفت‌زده کرد. از دید بسیاری این اقدام، در به واقعیت پیوستن رویای مور و مجموعه اوبر، حرکت بزرگی محسوب می‌شود.

آن‌ها در تلاش هستند ماشینی بسازند که با منبع الکتریکی کار کرده و با هر بار شارژ حدود 80 تا 160 کیلومتر پرواز کند. بعد از تولید آن قصد دارند با نرم‌افزاری مثل تاکسی‌یاب اوبر، آن را در اختیار مردم قرار دهند.

دو شرکت دیگر نیز در پی انجام این‌چنین پروژه‌ای هستند که یکی از آن‌ها استارت‌آپی است که زیرمجموعه گوگل بوده و دیگری، استارت‌آپ هوانوردی ایرباس است. هدف آن‌ها تنها بهبود شرایط حمل‌ونقل و کاهش ترافیک نیست، بلکه این پروژه اعتبار و حتی درآمد زیادی برای این استارت‌آپ‌های بزرگ در پی خواهد داشت.

 اوبر تاکنون تمرکز خود را روی بخش تحقیقاتی این تکنولوژی گذاشته و تصمیم دارد کار ساخت آن را به دیگر شرکت‌ها واگذار کند. این شرکت بین‌المللی، همچنین قصد دارد این نسل جدید ماشین‌های پرنده که مسیر دو ‌ساعته را در 15 دقیقه طی می‌کنند، تا حد امکان با محیط زیست سازگار کند.

برچسب‌ها: استارت‌آپحمل‌و‌نقل
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا