چرا وجود جایگاه روابط عمومی در استارت‌آپ‌ها بسیار ضروری است؟
موضوعی کلیدی در مدیریت استارت‌آپ؛ ۸

چرا وجود جایگاه روابط عمومی در استارت‌آپ‌ها بسیار ضروری است؟

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۱۳:۰۰ | ۳ دقیقه

روابط عمومی نه‌تنها رابطه شما با بیرون سازمان را گسترش می‌دهد، بلکه روابط درون سازمانی را نیز بهبود می‌بخشد.

نوپانا: شاید بیشتر استارت‌آپ‌ها در شروع کار خود نیاز به واحد روابط عمومی نداشته باشند و یا این وظیفه را به یکی از افراد فنی خود بسپارند. اما باید توجه کنید که واحد روابط عمومی تعیین‌کننده جایگاه شما در میان رقبا خواهد بود. هرچه این واحد را قوی‌تر و فعال‌تر نگهدارید شانس شما برای موفقیت و دریافت موقعیت‌های بهتر بالا‌تر می‌رود.

در واقع روابط عمومی پل ارتباطی مشتریان شما با سازمان است. مردم توسط این واحد با شما آشنا می‌شوند و به نوعی روابط عمومی نمایانگر شخصیت سازمان شما است. این واحد است که بر تصمیمات کلی شما بسیار تاثیر می‌گذارد. یک واحد روابط عمومی خوب توانایی جذب بازخورد از مخاطبان و تحلیل آنها در کوتاه‌ترین زمان را دارد.

به گزارش نوپانا، در بسیاری از مواقع روابط عمومی است که اهداف شما در نسخه بعدی سایت و یا نرم‌افزارتان را تغییر می‌دهد. همچنین این واحد وظیفه پایش روابط بین فردی و کنترل آنها در زمان بروز بحران را دارد.

اگر واحد روابط عمومی خوبی داشته باشید کارمندان شما حس خوبی در سازمان خواهند داشت زیرا این واحد همواره بر اتحاد و یک‌دلی کارمندان تاثیر می‌گذارد و آنها را برای رسیدن به هدف واحد تشویق می‌کند.

یکی از تعریف‌های مهم در مورد روابط عمومی این است که: «روابط عمومی، مديريت ارتباطات بين سازمان و گروه‌های اجتماعی مرتبط است». بر اين اساس، روابط عمومی، ميانجی بين سازمان و گروه‌های اجتماعی داخل سازمان و یا خارج آن است. 

مسئول واحد روابط عمومی باید بتواند بهترین تحلیل‌ها از افراد را در کوتاه‌ترین زمان بدست آورد تا با ایجاد انگیزه در آنها به نسبت شخصیت‌شان سازمان را در راه پیشرفت و توسعه یاری کند.

نکته مهم در هر سازمان این است که رابطه مديريت با روابط عمومی يک رابطه افقی و همسطح است. اگر اين رابطه عمودی و از بالا به پايين باشد روابط عمومی نمی‌تواند معجزه کند. مدیر باید با مسئول روابط عمومی خود رابطه خوب و دوستانه‌ای داشته باشد و او را در جریان جزئیات اهداف خود قرار دهد.

(همچنین بخوانید: روابط عمومی؛ ویترین برند شماست)

برچسب‌ها: روابط عمومیمدیریتکسب‌وکارارتباطات
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.