از مدیریت بودجه شخصی تا شبکه‌ای برای آموزش و یادگیری
۵+۱ استارت‌آپی؛ قسمت ۲۲ ۸

از مدیریت بودجه شخصی تا شبکه‌ای برای آموزش و یادگیری

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۱۶:۰۰ | ۵ دقیقه

پنج به اضافه يک، گزارشی است كه در آن به معرفی و تحلیل پنج استارت‌آپ برتر خارجی و یک استارت‌آپ برجسته ایرانی می‌پردازیم.

نوپانا: در گزارش پنج به اضافه یک این هفته، سراغ استارت‌آپ تلنت‌کاردز (TalentCards) که استارت‌آپی در زمینه آموزش سریع و آسان است می‌رویم. همین‌طور به بررسی استارت‌آپ اتمی‌کارد (Atomicard) که ابزاری برای مدیریت بودجه شخصی و پس‌انداز بیشتر است می‌پردازیم. در ادامه، با استارت‌آپ گوبات (GOBOT) گریزی به نقش استارت‌آپ‌ها در آموزش برنامه‌نویسی به کودکان می‌زنیم. همچنین قصد داریم شما را با استارت‌آپ کیندابا (Kindaba) که فضای امنی برای به اشتراک گذاری عکس‌ها و ویدئوها است، بیشتر آشنا کنیم. علاوه بر این‌ موارد، استارت‌آپ رومی (rumii)  را معرفی می‌کنیم که ابزاری برای برگزاری جلسات مجازی است.

در پایان به بررسی استارت‌آپ ایرانی «وب‌یاد» که شبکه‌ای برای آموزش و یادگرفتن است، می‌پردازیم.

با پنج به اضافه یک این هفته، همراه باشید:

۱. تلنت‌کاردز (TalentCards)

این استارت‌آپ منابع آموزشی را به کارت‌های یادگیری کوچک تبدیل می‌کند و به کاربران خود اجازه می‌دهد تا از طریق گوشی هوشمند خود در هر زمان و در هر مکان به این کارت‌ها دسترسی پیدا کنند. می‌توان به این کارت‌ها صدا، لینک و ویدئو اضافه کرد. همچنین برای بهبود آموزش می توانید آزمون و گزارش را به آموزش اضافه کنید. این استارت‌آپ با استفاده از گیمیفیکیشن، یک تجربه یادگیری پر جنب و جوش را برای کاربران ایجاد می‌کند.

 

۲. اتمی‌کارد (Atomicard)

اتمی‌کارد یک کارت بانکی است که مدیریت بودجه و پس‌انداز را برای شما فراهم می‌کند. این استارت‌آپ سعی دارد تا مدیریت امور مالی شخصی را به یک کار ساده مانند کارت کشیدن هنگام خرید تبدیل کند. این کارت بودجه ماهیانه شما را تعیین می‌کند و دیگر نمی‌توانید بیشتر از این مقدار خرج کنید. این کارت ۲۰ درصد از بودجه را برای پس‌‌انداز نگه می‌دارد.

۳. گوبات (GOBOT)

گوبات یک ابزار برای آموزش برنامه‌نویسی به کودکان پنج تا ۱۰ سال به روشی محسوس و قابل لمس است. گوبات به جای اسکریپت‌ها و بلوک‌های مجازی، از بلوک‌های فیزیکی برای نشان دادن کد استفاده می‌کند. این روش دقیق و منطقی است. هدف این استارت‌آپ تنها آموزش برنامه‌نویسی به کودکان نیست؛ بلکه قصد دارد ایده‌های خلاقانه کودکان در زمینه ریاضیات، هندسه، بازی‌سازی و... را شکوفا کند.

۴. کیندابا (Kindaba)

کیندابا یک فضای امن و بدون تبلیغات برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها، ویدیوها و حتی فعالیت‌های خانوادگی با افرادی که می‌شناسید است. برای مثال والدین می‌توانند فعالیت کودکان خود را با افراد فامیل به اشتراک بگذارند. کیندابا یک شبکه اجتماعی نیست و در آن هیچ تبلیغی وجود ندارد و اطلاعات شما فروخته نمی‌شود.

۵. رومی (rumii)  

رومی یک نرم‌افزار ملاقات و همکاری واقعیت مجازی است. با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی می‌توان از این نرم‌افزار استفاده کرد. این نرم‌افزار با صدا کار می‌کند و نیاز به هیچ کدزدن یا شماره‌گیری ندارید. تیم‌ها از راه دور می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند.

۵+۱. وب‌یاد

وب‌یاد بستر یاددهی- یادگیری است. همه ما دانسته‌ها و مهارت‌های زیادی داریم که می‌توانیم به دیگران بیاموزیم و درعین حال، نیازمند یادگیری بسیاری از موضوعات نیز هستیم. با وب‌یاد این امکان فراهم می‌شود تا هم بیاموزید و هم به دیگران یاد بدهید.

قسمت پیشین:

قسمت  ۲۱

برچسب‌ها: معرفی استارت‌آپاستارت‌آپیادگیریمدیریت بودجهسرگرمی و برنامه‌نویسی۵+۱ استارت‌آپیوب‌یاد
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.