در طراحی وب‌سایت استارت‌آپ خود، از این اشتباهات بپرهیزید
بایدها و نبایدهای طراحی وب‌سایت (قسمت اول)؛ ۷.۳

در طراحی وب‌سایت استارت‌آپ خود، از این اشتباهات بپرهیزید

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۹/۰۳ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

وب‌سایت شما، دفتر کار شما در فضای مجازی است و با هدف جذب مشتریان بالقوه، لازم است که در طراحی آن نهایت دقت و حساسیت را به‌کار گیرید.

نوپانا:‌ طراحی وب‌سایت، از اولین کار‌هایی است که هر استارت‌آپی برای معرفی خود دست به آن می‌زند. اما استارت‌آپ‌ها باید توجه داشته باشند که این کار از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. وب‌سایت شما معرف شما در فضای مجازی است. به نوعی دفتر کار شما در دنیای مجازی، وب‌سایت‌تان است که همگان را به بازدید از آن دعوت می‌کنید. 

به گزارش نوپانا، مهم نیست چه کسی و از چه طریقی با کسب‌وکار شما آشنا شده است؛ بیشتر افراد پس از آشنایی اولیه با شما سعی می‌کنند تا اطلاعات بیشتر را از طریق سایت‌تان بدست آورند. در این مرحله است که ممکن است فرد تصمیم بگیرد از شما خرید کند و یا با شما وارد تجارت شود. 

در این نوشتار به بررسی خطا‌های معمول در طراحی یک سایت استارت‌آپی می‌پردازیم:

 استفاده بیش از حد از تصاویر و کاهش کاربردی بودن سایت

استفاده از تصاویر در طراحی یک سایت کار خوبی است؛ اما در صورتی که به اندازه باشد. تصاویر، ماندگاری بالایی در ذهن دارند و پیام را با سرعت بیشتری به مخاطب منتقل می‌کنند؛ اما توجه داشته باشید که استفاده از تصاویر با تعداد بالا، باعث برهم خوردن تمرکز کاربر بر قسمت‌های کلیدی سایت می‌شود.

وب‌سایت شما باید از نظر بصری زیبا باشد. در کنار این زیبایی، به کاربردی بودن سایت نیز باید توجه کنید. اگر مخاطب در استفاده از سایت شما دچار مشکل شود بی‌شک آن را ترک می‌کند.

نادیده گرفتن برندینگ

وب‌سایت شما معرف شما در فضای مجازی است. سعی کنید برند خود را در آن تبلیغ کنید. در این راه از متخصصان برندینگ مشورت بگیرید. سعی کنید سایتتان دارای هویت بصری باشد و فلسفه خاصی در پشت انتخاب رنگ‌های استفاده‌شده در طراحی آن بگنجانید. یک سایت زیبا به‌تنهایی کافی نیست. شما در خلال این زیبایی باید خود را به مشتریان بقبولانید.

اولویت با طراحی نیست

قبل از طراحی گرافیکی سایت سعی کنید رابط کاربری و در کنار آن تجربه کاربری سایت را توسعه دهید. یک سایت کاربردی، از سایتی که صرفا زیبا است بهتر است و نتایج بهتری را به‌همراه می‌آورد. سهولت دسترسی را فدای طراحی گرافیکی نکنید.

بهترین کار این است که همه چیز را به‌اندازه داشته باشید و از طراحی گرافیکی و سهولت استفاده غافل نشوید.

(همچنین بخوانید:‌ چگونه سرعت صفحه و ترافیک وب‌سایت‌مان را بهبود دهیم؟)

برچسب‌ها: وب‌سایتطراحی وب‌سایتطراحی گرافیکتجربه کاربریاستارت‌آپبرندینگ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.