اهمیت طراحی گرافیک، سرقفلی برند و برند‌سازی جهانی
شروعی برای برندسازی (قسمت چهل‌وسوم) ۸

اهمیت طراحی گرافیک، سرقفلی برند و برند‌سازی جهانی

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت چهل‌وسوم:

برندسازی جهانی

یک برند جهانی، برندی است که در کشورهای مختلف حضور داشته و اگرچه در هر کشور به صورت متفاوت عرضه می‌شود، اما نسخه‌های مختلف از این برند در بازار‌های گوناگون، ارزش‌های یکسانی را به اشتراک می‌گذارند. برند‌های جهانی هویت بصری یکسانی را در کشور‌های مختلف دنبال می‌کنند.

اگرچه اصول اولیه برند‌سازی ثابت است، اما برای بازار‌های مختلف جهانی متناسب با زبان، آداب و رسوم، شیوه‌های کسب‌وکار و رفتار خرید مصرف‌کنندگان، بومی‌سازی می‌شوند.

(همچنین بخوانید: وجه تمایز کارآفرینان بزرگ با افراد معمولی چیست؟)

سرقفلی برند

به‌گزارش نوپانا، سرقفلی به دارایی نامشهودی گفته می‌شود که شامل ارزش برند و سایر دارایی‌های نامشهودی مانند خدمات مشتریان و رضایت کارکنان است. انتظار می‌رود این نوع از دارایی‌ها، توان شرکت را در کسب درآمد افزایش‌ دهند. مشکل ارزش سرقفلی در عدم امکان محاسبه ارزش آن در هر لحظه است.

اکثر سیستم‌های حسابداری نیازمند بررسی ارزش سرقفلی در یک بازه زمانی خاص هستند. وجود سرقفلی در برند‌سازی می‌تواند ارزش‌های یک برند را ارتقا‌ دهد و آن‌ برند را در حوزه‌های گوناگون مطر‌ح‌ کند.

طراحی گرافیک

به فرایند چیدمان کلمات و تصاویر برای انتقال یک پیام که می‌تواند بر هرگونه ابزار تبلیغاتی اعم از روزنامه، مجله، رسانه‌های دیجیتالی، فیلم و بسته‌بندی نمایان شود، طراحی گرافیک می‌گویند. یک طرح گرافیکی موفق، منطبق با بازار هدف طراحی‌ شده و سعی می‌شود تا از این طریق پیام‌های مورد نظر را به بازار هدف انتقال‌ دهد.

خلاقیت و تمایز در طراحی، ۲ عنصری هستند که به شرکت در عرصه رقابت کمک می‌کنند. این عناصر سطح آگاهی بازار را از برند و یا پیام مورد نظر بالا می‌برند. طراحی گرافیک، یکی از جنبه‌های حیاتی و با اهمیت برندسازی محسوب می‌شود.

قسمت پیشین:

قسمت چهل‌ودوم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: برندسازی جهانیطراحی گرافیکبرندینگخلاقیتارزش برندسرقفلی برند
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.