پیشرفته‌ترین هدست واقعیت مجازی، میزبان محتوای علمی و آموزشی
فناوری در خدمت آموزش؛ ۸

پیشرفته‌ترین هدست واقعیت مجازی، میزبان محتوای علمی و آموزشی

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۸/۲۸ - ۰۹:۰۰ | ۱ دقیقه

شرکت اچ‌تی‌سی از جدیدترین هدست واقعیت مجازی مستقل خود رونمایی کرد. هدف از تولید این هدست، ایجاد تجربه‌ای جدید از محتوای علمی و آموزشی است.

نوپانا: کمپانی اچ‌تی‌سی در کنفرانس توسعه‌دهندگان (Vive) از هدست واقعیت مجازی مستقل خود به نام وایو فوکس (Vive Focus) رونمایی کرد.

به گزارش نوپانا، این هدست برای پردازش محتوا نیازی به کامپیوتر ندارد. در این هدست از برنامه‌ای به نام وایو ویو (Vive wave) استفاده شده است. این برنامه مانند یک پلتفرم برای تولید محتوا و یک سیستم عامل برای توسعه‌دهندگان عمل می‌کند که با آن می‌توان بازی‌ها و برنامه‌های مختلف برای این هدست ساخت.

یک نمایشگر امولد با رزولوشن بالا در این هدست تعبیه شده است. همچنین این هدست از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل موسوم به دی‌دریم وی‌آر پشتیبانی خواهد کرد.

هدست وایو فوکس نیاز به سنسور اضافی ندارد و می‌تواند اشیا را در ۶ جهت مختلف ردیابی کند. قابلیت هیجان انگیز این هدست، بازی های گروهی است. وایو فوکس می‌تواند با دیگر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کند.

هدست‌هایی که تا کنون ساخته شده‌اند اغلب برای تفریح و سرگرمی بوده‌اند؛ اما هدف کمپانی اچ‌تی‌سی از تولید این هدست، تولید محتواهای علمی و آموزشی است. تاریخ عرضه این دستگاه هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است.

(همچنین ببینید: در دنیای واقعیت مجازی، به‌راحتی تایپ کنید

برچسب‌ها: هدست واقعیت مجازیاچ‌تی‌سیوایو فوکسVive FocushtcViveواقعیت مجازیvirtual realityتکنولوژیفناوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.