فوتبال ایتالیا، یک میلیارد یورو به اقتصاد این کشور خسارت وارد کرد
تبعات محرومیت از جام‌ جهانی؛ ۸

فوتبال ایتالیا، یک میلیارد یورو به اقتصاد این کشور خسارت وارد کرد

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۸/۲۷ - ۱۶:۰۰ | ۳ دقیقه

تیم فوتبال ایتالیا پس از ۶۰ سال از صعود به جام‌جهانی باز ماند و این موضوع باعث ضرر یک میلیارد یورویی اقتصاد این کشور شد.

نوپانا: تیم فوتبال ایتالیا با شکست یک بر صفر در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت مقابل تیم سوئد، برای اولین بار پس از ۶۰ سال با سرمربیگری جیان‌پیرو ونتورا از حضور در جام‌جهانی باز ماند که این امر ضربه بزرگی را به اقتصاد این کشور وارد می‌کند.

فرانکو کارارو، رئیس سابق کمیته ملی المپیک ایتالیا می‌گوید: «براساس برآورد هزینه‌های صورت‌گرفته برای مسابقات جام‌جهانی، تقریبا یک میلیارد یورو به اقتصاد این کشور لطمه وارد شده است.»

تیم فوتبال ایتالیا روز دوشنبه در ورزشگاه سن‌سیرو شهر میلان با تساوی صفر-صفر مقابل تیم فوتبال سوئد متوقف شد و برای اولین بار پس از سال ۱۹۵۸، از صعود به جمع ۳۲ تیم جام‌ جهانی باز ماند. پس از این ناکامی، چیانلوئیجی بوفون (کاپیتان، دروازه‌بان و اسطوره فوتبال ایتالیا)، آندریا بارزالی (مدافع این تیم) و دنیله دروسی (هافبک باتجربه ایتالیا) از مسابقات ملی خداحافظی کردند.

تیم فوتبال ایتالیا نه‌تنها نتوانست به جام جهانی برود، بلکه به‌طور غیرمستقیم مبلغی در حدود یک میلیارد یورو به اقتصاد این کشور خسارت وارد ساخت.

کارارو می‌گوید: «پیش‌بینی ما در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون یورو است که باید مستقیم یا غیرمستقیم بودن آن مشخص شود و احتمالا بیش از یک میلیارد یورو، ضرر غیرمستقیم ما خواهد بود.»

کارلو، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در گفت‌وگویی گفت: « ما به ۴۸ ساعت زمان نیاز داریم تا دلایل این شکست را ارزیابی کنیم و وضعیت را برای ادامه یا قطع همکاری با سرمربی تیم مشخص کنیم و اگر بخواهیم تصمیم به ادامه همکاری با ونتورا بگیریم، باید دلیل قانع‌کننده‌ای برای این تصمیم داشته باشیم.»

ونتورا نیز با اشاره به سیاست‌های عینی ورزشی می‌گوید: «هنگامی که شما ۸۰درصد به کسب نتیجه اعتقاد دارید و این اتفاق نمی‌افتد، سخت است که بتوانید کار خود را ادامه داده و انتظار حمایت داشته باشید.»

(همچنین بخوانید: توانايی خريد ٢٢٢ ميليون يورويی با كدام كسب‌و‌كار؟)

منبع

برچسب‌ها: ضرر اقتصادیجیانلوئیجی بوفونورزشفوتبالایتالیاجام جهانی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.