استودیوهای استارت‌آپ: ایده از ما، کسب‌وکار از شما!
اول ایده، سپس کارآفرین؛ ۸

استودیوهای استارت‌آپ: ایده از ما، کسب‌وکار از شما!

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

استودیوی استارت‌آپ جایی است که روند استارت‌آپ‌ها با ایده شروع می‌شود، نه با کارآفرین.

نوپانا: در شهرستان بولدر که در ایالت کلرادو امریکا واقع شده است، ۲ استودیو استارت‌آپ شروع به کار کرده‌اند. یکی از این استودیوها بولدر بیتس (Boulder Bits) نام دارد که جسی لارنس (Jesse Lawrence) بنیان‌گذار و مدیرعامل آن است.

به گزارش نوپانا، بولدر بیتس دقیقا برعکس یک شتاب‌دهنده عمل می‌کند. در شتاب‌دهنده‌ها، کارآفرینان با ایده‌ها و استراتژی‌های خود می‌آیند و به دنبال سرمایه و کمک مدیران و بنیان‌گذاران باتجربه هستند. در یک استودیوی استارت‌آپ، در ابتدا هیچ تیمی وجود ندارد. استودیو ایده‌های مختلف را ایجاد می‌کند و سپس برای ایده‌ها تیم‌های مناسب پیدا می‌کند تا ایده‌ها را به کسب‌وکار تبدیل کنند.

استودیو‌ها نیز مانند استارت‌آپ‌ها با سرمایه‌های خطرپذیر بودجه خود را تامین می‌کنند. هدف این استودیوها ساده ‌کردن روند فعالیت استارت‌آپ‌ها و کاهش ۹۰ درصدی شکست در‌ آن‌ها است.

اکثر فعالیت‌های این‌چنینی تا کنون در اروپا بوده است؛ اما استودیوهای امریکایی موفقیت‌های بزرگی داشته‌اند. یک استودیو در لس‌آنجلس در سال گذشته یکی از استارت‌آپ‌های خود را با قیمت یک میلیارد دلار فروخت. اما بولدر بیتس در سال ۲۰۱۵ ایجاد شده است و تاکنون موفقیت بزرگی نداشته است. چندین استودیوی امریکایی با داشتن بنیان‌گذاران بزرگ مانند پیتر تیل (Peter Thiel) که یکی از اولین سرمایه‌گذاران حرفه‌ای فیس‌بوک بود، ده‌ها میلیون دلار سرمایه جذب کردند.  

اکنون بولدر بیتس یک گروه شش نفره است که تعداد زیادی مخاطب و تولیدکنندگان بالقوه ایده دارد. لارنس همه افراد را تشویق می‌کنند تا طوفان مغزی ایجاد کنند و ایده خلق کنند. یکی از اعضای این گروه می‌گوید بهترین راه برای خلق ایده، نوشتن تمام مشکلات و ناامیدی‌هایی که در طول روز با آن‌ها مواجه می‌شوید است.

به‌عنوان مثال، یکی از ایده‌های این استودیو، ایجاد یک سیستم برای ایجاد ارتباط بین بلیت‌های غیرقابل استفاده و افرادی که به آن‌ها نیاز دارند است. ممکن است به هردلیلی یک فرد نتواند به سفری که برای آن بلیت تهیه کرده است برود، پس به راحتی می‌تواند آن را به فرد دیگری بفروشد و با پول آن در زمان دیگری برای خود بلیت تهیه کند. البته به دلیل مقررات خطوط هوایی این ایده قابل اجرا نیست اما لارنس اعتقاد دارد که ممکن است هر ایده‌ای عملی شود.

(همچنین بخوانید: استارت‌آپی که مایکل فلپس، حامی آن است)

برچسب‌ها: استارت‌آپشتاب‌دهندهاستودیو استارت‌آپجذب سرمایهایدهکسب‌وکارتجاری‌سازی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.